Könyvgyűjtés

3700-ért szereztem 10 könyvet antikváriumból a héten. Mindegyik könyv megvásárlására komoly okom volt.

 

Filemon és Bonifác. Még Lőrincen olvastam sokszor Nagyinál. Persze egy szóra sem emlékszem már belőle, csak tudom, hogy nagyon szerettem.

 

Antoine de Saint-Exupery. Hogy ne csak A kis herceget ismerjem tőle.

 

What Do Dogs Dream About? Mert érdekel.

 

Georges Simenon. Imádom a könyveit meg a belőlük készült filmeket. Az ő teremtménye Maigret felügyelő.

 

Kalevala. Mert "Játszott Vejnemöjnen ujja, harsogott a hárfa húrja" (talán hatodikban), és azóta érdekel. Valamint nagy igazságnak tartom, hogy egy népet a meséi és mítoszai/mondái alapján lehet megismerni (persze ezer más módon még, de ez az egyik legfontosabb), és engem érdekelnek a finnek.

 

Csokonai: Dorottya. Mert kisgimiben vettük, és nagyon tetszett. Szeretném újraolvasni.

 

Gyermekélet a századelőn. Mert érdekelnek a gyerekek és a történelem.

 

Szabó Magda: Szüret. Mert tőle minden érdekel.

 

Hansel and Gretel. Mert angolra nagyon jó. Minden gyerek ismeri, ezért könnyen okozhat sikerélményt az elolvasása és megértése.

 

Belle és Sebastien. Rékáék olvasták és szerették. Engem is érdekelt, de valahogy nem nyílt rá alkalmam, hogy elolvassam. Majd most.

 

Déry Tibor: Niki. Na ez a plusz egy, mert valójában 11 az a 10 könyv, pedig abszolút tízre emlékeztem. És az ok! Mert olvastam tőle a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról című kisregényt, és nagyon tetszett, valamint több embertől is úgy hallottam, hogy a Niki című novelláskötete is nagyon jó.

 

Úgy gondolom, megérte azt a 3700 forintot.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai