József Attila 111

És a költészet napja. Tomi küldött egy cikket, amiben sok-sok olyan infó volt, amit csak részben vagy egyáltalán nem ismertem eddig. Megint jól megsajnáltam szegény költőt, nagyon kemény élete volt.

Kertész leszek
Kertész leszek, fát nevelek,
kelő nappal én is kelek,
nem törődök semmi mással,
csak a beojtott virággal.

Minden beojtott virágom
kedvesem lesz virágáron,
ha csalán lesz, azt se bánom,
igaz lesz majd a virágom.

Tejet iszok és pipázok,
jóhíremre jól vigyázok,
nem ér engem veszedelem,
magamat is elültetem.

Kell ez nagyon, igen nagyon,
napkeleten, napnyugaton -
ha már elpusztul a világ,
legyen a sírjára virág.

1925. április


Egyébként meg olyan brit nagykövetünk van, aki tud magyarul, és nem fél használni ezt a tudását. A mai nap tiszteletére például József Attilát szavalt, íme:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai