Húsvéti készülődés

Két napja: "Nagyon rossz meg fáj a gyomrom a legutóbbi liszt-cukor után, nem kell süti húsvétra, nem sütök semmit."

Tegnap: "De azért mégis húsvét lesz, csak kellene valami süti. Csak egyféle, abból is annyi, hogy vigyek haza, itthonra meg maradjon egy nagyon kevés, pár szem."

Ma: "Akkor megpróbálok glutén- és cukormentes mákos bejglit meg gluténmentes pogácsát sütni, meglátjuk, mi lesz belőle. Menjünk, vegyünk hozzávalókat!"

Meh.

Mivel tartottam tőle, hogy 800 gramm sonkával (ez volt a legkisebb, amit találtam a Tescóban) eléggé meg leszek lőve, azt találtam ki, hogy kb. a felét felhasználom egy adag lencsefőzelékhez, és akkor a másik felét két-három nap alatt már tutira meg tudom enni. El is készült a lencsefőzelék, illetve szigorúan véve főtt lencse sonkával, mert nem rántottam be (hagymát elfelejtettem venni, lisztet meg nem akartam beletenni). Mennyire jó lett... Nem is értem, miért nem főzök lencsét gyakrabban.

Holnap reggel húsvéti nyulas futás, utána összerántom a lakást (főleg takarítás, kis rendrakás), megterítem az asztalt húsvétra, megfőzöm a sonkát meg a tojásokat, megsütöm a sütiket, és díszítek tojást a locsolóknak meg magamnak. Ja, meg vettem egy tojás alakú illatgyertyát, az is valami. A díszítést már pár hete megoldottam, azzal már nem kell foglalkozni, de lehet, hogy veszek még egy csokor tulipánt, esetleg egy nárciszt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai