Figyelmesség

Grantown-on-Speyben van egy elég pici, ugyanakkor nagyon igényes könyvesbolt. Egyik délutáni sétánk során betértünk oda Gergővel. Egy idősebb hölgy volt az eladó, és amint beléptünk, azonnal ránk repült, mindenáron csevegni akart. Gergő vevő is volt erre, én nem annyira, mert engem nagyon érdekeltek a könyvek. A hölgy egy idő után le is vette, hogy Gergőhöz érdemes beszélnie, mert ő reagál lelkesebben, így velem már nem foglalkozott, úgyhogy én elindultam nézelődni. Lenyűgözött a bolt, rengeteg nagyon érdekes könyvet találtam, és nem győztem sóhajtozni fölöttük. Viszonylag hosszú idő után Gergő is csatlakozott, és amikor látta, mennyire el vagyok bűvölve, megkérdezte, beköltözöm-e. Mondtam, hogy azért ott még nem tartunk, különben sem tudnék vagy akarnék egész nap beszélgetni, hiába aranyos és okos a hölgy. Megnéztük még a felnőtt részleget is, és percekig a kezemben volt egy könyv, és sajnálkoztam, hogy már így is túlsúlyos a bőröndöm, mert különben simán megvettem volna. Egy krimi, amiben van cirkusz és történelem (konkrétan a szüfrazsettek mozgalma)? Mintha nekem írták volna.

Három héttel később értesítőt dobott be a postás a postaládámba itthon, és amikor átvettem a csomagot, ez a könyv volt benne.



Szeret. (Nem a postás.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai