Colin Dexter: Service of All the Dead

Nagy reményeket fűztem hozzá, mert Colin Dexter az írója, krimi, ráadásul regény. De csalódtam.


Ígéretesen indult. Már eleve a helyszín tetszett - régi, gótikus templom, ahogy azt a brit krimiktől megszokta az ember. Az első ötven oldalon megismerkedtünk egy csomó potenciális áldozattal és gyilkossal, ráadásul sokan mindkét kategóriában szerepeltek, plusz egy áldozatjelölthöz néha több gyilkosjelölt is tartozhatott, és fordítva. Indítékok egész sorát vonultatta fel az elbeszélő, szépen bemutatta a kisváros lakói közötti konfliktusokat. Izgalmas volt, lehetett találgatni, ki fog meghalni, és vajon ki fogja megölni.

A második részben aztán belecsaptunk a lecsóba. És ezt nem szerettem. Túl sok volt a hulla, és túl kegyetlenné vált az egész - nem akarok sokat SPOLERezni, de azért amikor egy tizenkét éves kisfiút is hidegvérrel meggyilkolnak, az nekem már sok. A végén a történtek magyarázata sem igazán győzött meg. Sajnálom, mert én tényleg nagyon szeretem a krimit, de hát ez... Colin Dextertől is fura volt ez nekem az eddigiek után. Sebaj, remélem, legközelebb jobb lesz. Addig is három és fél csillagot ítéltem meg ennek a könyvnek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai