Egy eladó, aki eladónak való

Ma mindent átvettem, ami még várt rám különböző internetes rendelésekből kifolyólag. Az egyik egy könyv volt, benne négy (!) Poirot-regénnyel 1250 Ft-ért (!)*, és miközben én fizettem az egyik kasszánál, elég érdekes jelenet zajlott a másiknál. Egy nő és egy férfi nézegettek egy gyerekeknek szóló, kartonlapos könyvet, ami nagyon helyes rajzokkal tanít a gyerekeknek ellentétpárokat angolul. Lapozgattak, suttogtak, majd egyszer csak a nő a következő kérdést tette fel a velük foglalkozó eladónak: "És van ebből tiszta példány?" Az eladónő csak nézett értetlenül, amire a nő ismét feltette a kérdést, most már más formában: "Van olyan példány, ami nem koszos?" Az eladó erre meglepetten visszakérdezett: "Miért, amit hoztam, az koszos?" A válasz: "Igen, poros, mocskos." (Megjegyzem, ott álltak mellettem, a könyvek szintén ott voltak mellettem, és semmi bajuk nem volt, porosak sem igen lehettek.) Az eladónő: "Sajnos csak ezek a példányaink vannak." Mire a vásárló: "Akkor köszönjük, nem kérjük." Majd távoztak. Az eladónőnek eléggé guvadt a szeme, ilyen értetlenkedő mosollyal rám nézett, én a tekintetemmel jeleztem, hogy szerintem is nagyon furcsa az eset, és mégsem szólt semmit a másik vevőre. Nem kezdte előttem hülyézni, nem röhögte ki a fülem hallatára, semmit nem csinált. Azt viszont szemmel láthatóan nagyon várta, hogy végre az ajtón kívül kerüljek, mert nyilvánvalóan meg akarta beszélni a kolléganőjével a történteket, ami viszont szíve joga.

Na, ebben különbözik egy eladó, aki eladónak való, meg egy recepciós, aki nem való recepciósnak.


*You gotta love BookStation!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai