Eurovízió

Eredetileg nem akartam megnézni, aztán gondoltam, másfél óra alatt lemegy, csak megnézem. Hát, ez nem jött össze, fél 9 körül kezdődött, és fél 1-kor (!) volt vége. És nekem csak két kérdésem van.

1. Miért adtak alkoholt a fellépőknek? Vérgáz volt, amit némelyik előadott, mikor mutogatták a szavazatösszesítéskor. Tulképp csak azért sajnálom, hogy nem Svédország nyert, mert úgy megnéztem volna a srácot, aki olyan részeg volt már az összesítés elején, hogy alig tudott magáról, hogyan adja elő a dalát. Most tényleg. Miért kell őket leitatni?

2. Ha ez itt az Eurovíziós Fesztivál, amin európai országok versenyeznek, és minden értékelő ország "Hallo Europa!" illetve "Hello Europe!" felkiáltással köszön be, akkor Izrael hogy került a versenyzők közé? Nem tudja valaki? (Ahogy látom, már szerepeltek máskor is.) Alapvetően nincs bajom vele, hogy indultak, csak nem európaiak. Érdemes lenne talán új nevet keresni akkor a versenynek, vagy ha azt nem is, de talán kevésbé hangoztatni, hogy ez európai országok versenye. (Elsőre Azerbajdzsán is gyanús volt, de a térkép meg a gugli kisegítettek, most már ezt is tudom, hogy ők még Európához tartoznak.)

Már többször elhatároztam, hogy nem nézem többet ezt a versenyt, mert kegyetlenül hosszú, és nem tetszik a pontozási rendszer, de ebből azt mindig elfelejtem, hogy hosszú. Jövőre igyekszem rá emlékezni. Mondjuk tavalyelőtt nem néztem, mert az akkor kiküldött produkciónkat nem bírtam végighallgatni a youtube-on sem, gondoltam, élőben sem lesz jobb a helyzet, akkor meg minek. Ja, és az olasz produkció tetszett. Meg a magyar, naná :)

Megjegyzések

  1. Izrael nekem szívügyem, így engedd meg, hogy megvédjem. Izrael pár évtizeddel régebb óta tagja az eurovíziós rendszernek, mint Magyarország, politikailag-társadalmilag meg egyébként is európai jellegű ország. Földrajzilag valóban nem az, de akkor Grúzia, Örményország és Azerbajdzsán tagságáról is elvitatkozhatnánk, mivel Európa határa elvileg a Kaukázus.

    Egyébként az Eurovíziónak papíron ugyancsak tagja Libanon, Tunézia és Marokkó (legutóbbi egyszer már szerepelt is), de a szabályok szerint Jordánia és a Maghreb-országok is beléphetnének. Izraelnek tehát teljes helye van, és ezzel nem csak politikai okokból szolgáltak rá, hanem zenei teljesítmény alapján is. Ez pedig olyan országokról sem mind mondható el, amelyek földrajzilag teljesen Európához tartoznak.

    VálaszTörlés
  2. Ja ezt akartam még belinkelni, a szabályokról innen informálódtam:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision#Participation

    VálaszTörlés
  3. Tudom, hogy Izrael közel áll hozzád, és mondom, nincs is bajom az indulásával, csak furcsa. Ugyanilyen furcsa lenne, ha mondjuk Brazília vagy az USA indítana versenyzőt, szóval nem Izraelnek szólt a megjegyzés, hanem általában az Európán kívüli országoknak. Egyébként megnéztem, mióta versenyez, és láttam, hogy már vagy 30-40 éve (a csatlakozás pontos dátumára persze már nem emlékszem), sőt már nyertek is. Most elolvastam én is a szabályzatot, amit linkeltél, és így már ezt is értem, tehát az euro az Eurovízióban csak úgy van, nem Európára utal. Nekem az is furcsa, hogy öt ország automatikusan a döntőbe jut, akármilyen előadással állnak is elő, mert ők az esemény fő szponzorai, de ezt is el tudom fogadni. Na, úgy látszik, ez az Eurovízió már csak egy ilyen furcsa verseny :)

    Amúgy meghallgattam az első versenyszámunkat meg a másodikat, és az első tetszett, a második meg nagyon nem. Te emlékszel még rájuk? És mi a véleményed róluk?

    VálaszTörlés
  4. Melyikre gondolsz? Az első az volt, amikor Bayer Friderika '94-ben negyedik lett, az tényleg szép szám volt, sőt emlékszem, a pontozás elején (a skandináv országok osztásán) még mi vezettünk. Mondjuk akkor még a pontozás nem közönségszavazatokon múlott, hanem minden országban szakmai zsűri osztotta el. (Ezt még anno élőben néztem. :))

    A második '95-öset én is csak most hallgattam meg, egész jó kis Balázs Fecó-szomorkás, benne az ő minden addigi sablonjával.

    Emlékszem még a fiúbanda kategóriában egészen igényes V.I.P.-ra is '97-ből, őket állítólag szerették a helyiek. http://www.youtube.com/watch?v=6E5HpHiVk8M Megvan még Horváth Charlie is, aki szintén nagyon szépet énekelt, csak az nem pont oda volt való. http://www.youtube.com/watch?v=xJAKyBO5Vns

    Közben megtaláltam az első előttit, amikor Szulák Andrea az új tagok elődöntőjén elvérzett, szerintem teljesen érthetően.
    http://www.youtube.com/watch?v=jg2ohFVm8z4

    Visszatérve Izraelre: csak földrajzilag Európán kívüli, pont annyira, mint mondjuk Ciprus. De kulturálisan egyértelműen európai, ami az eurovíziós számaikban is érezhető. A személyes kedvencem az 1979-es győztes, szerintem nem lehet nem szeretni. :) http://www.youtube.com/watch?v=kiIoHyELuhw

    Na most aztán lesz mit hallgatnod. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai