Mondókás könyv

Matyi kapta, én meg végiglapoztam a délutáni lazulás ideje alatt. Benne volt a Sárga csikó is:



Egyszer, amikor négy év körül voltunk, a legrégibb barátnőmmel láttunk egy videót róla, amikor még kicsi volt. (Ez már önmagában is vicces, mert négyévesen az ember még mindig nagyon kicsi.) Még a kispesti lakásukban készült, amit én személy szerint nagyon szerettem. Ő üldögélt az egyik helyiségben, és a sárga csikót énekelte nagy komolyan. “Sájjga csiiiiikóóóó, csengő jjjajta… huzsedáááájji, huzsedom.” Ezt a dalt ekkor hallottam először, otthon sosem énekelte nekem anyu, nálunk más dalok mentek (pl. a Brumm, brumm, Brúnó, mókás medve, van-e neki éppen táncos kedve – ezt nagyon szerettem). Viszont a videó után örökre megjegyeztem, igaz, csak akkora részét, amennyit fentebb jeleztem. Azt hiszem, az döbbentett meg a dologban, hogy azt hittem, minden anyuka ugyanazokat a gyerekdalokat énekli a gyerekének, és akkor derült ki, hogy ez nem így van.

Mindenesetre máig mosolygok, ha eszembe jut ez a jelenet. Meg eszembe jut ezzel együtt Réka és Ibolya néni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai