Kisállatkert és egyéb

Liza diétázik, miután tegnap délután is sikerült egy kis gyomortartalmat pakolni a szobába. A diéta abból áll, hogy csirkefarhátat eszik főtt rizzsel. Ezt is a barátom, a google javasolta kutyadiétának. Tény, hogy a kutya élvezi. A rizst is az utolsó szemig megeszi. Ma nem volt semmi gyomorbaj. Egyébként vicces, hogy egy-egy ilyen affér után nemcsak takarítani kell, hanem utána ölbe venni a kutyát, és vagy negyed-fél órán át dajkálni: szégyelli magát, bocsánatot kér.

Reggel elmentem tanítani, és amikor hazaértem, Tomi még aludt. Nekiálltam hát a takarítás lehető leghalkabb részének, a portörlésnek. Amikor felébredt, felcuccoltuk a kutyát, és elautóztunk Erzsébetre, hogy Lizának gyógyszert vegyünk. Ha már ott jártunk, Rozi is kapott egy hintát. (Azóta sem ült bele, nem vagyok meglepve.) Liza még a parkolóban kérte a reggeli gyógyszerét, sőt repetázott is volna, dehát azt nem lehet.

Hazafelé betértünk a közelben található kisállat-kereskedésbe, ahol 3/4 óra eltöltése után egy valag pénzt hagytunk, és kaptunk érte akvárium-tisztító szerkentyűt, bettakaját, vízinövényt, egy hím bettát (miután a kék leány túletetődött, a kék fiú meg megfőződött - ez utóbbi esetben egy fél napig volt hányingerem, ha belegondoltam, milyen halálnem is ez), két páncélos harcsát, valamint valami növényvédő izébizét. Közben Liza egy darabig a kocsiban üldögélt, majd amikor kisütött a nap, kimentem hozzá, kivettem a kocsiból, és sétálgattunk.

Itthon aztán ebédeltünk, majd belevágtam a számítógép-használat csökkentésének: először negyed ötkor kapcsoltam be, egy órát voltam gépen, majd kikapcsoltam, kitakarítottunk, aztán most fél 9-kor megint be, és most mindjárt megint ki.

Helyette próbálok haladni a doktorira kiválogatott gyermekirodalommal. Tegnap befejeztem a Karcsi és a csokoládégyárat, és kicsit csalódott voltam a square candies that look round fordítása miatt: kereken kinéző szögletes cukorkák, amelyek kinéznek a kerek ablakon, így lesznek kereken kinézők. Azt hittem, valami hasonlóan ütős megoldás lesz, mint angolul, mert nem lesz egyszerű megoldás. Volt. Fene. Mindenesetre még tegnap eljutottam a Matilda eredetijének harmadáig is, most este befejezem, és holnap estig el akarom olvasni magyarul is. Utána jön a Mary Poppins eredetije és fordítása, végül a Pán Péter magyarul, és akkor finished.

Na de most még Liza séta. Utána jöhet csak az olvasás.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai