A kis hableány

Egészen kicsi korom óta megvolt kazettán a Disney-féle mese. Nagy vonalakban a lényeg: Ariel, vörös haj, happy end. Aztán egyszer találtam egy kazettát, amire szintén az volt írva, hogy A kis hableány. Mondtam is anyunak, milyen jó, hogy kétszer is megvan, ha az egyik tönkremegy, még mindig van másik. Erre ő felvilágosított arról, hogy amit én szoktam nézni, az gusztustalan Disney-mese, az meg, amit most találtam, az eredeti. Már pakoltam is be a lejátszóba a kazettát, a mese elkezdődött, én pedig elborzadva fedeztem fel, hogy a kis hableány se nem Ariel, se nem vörös, viszont Marina és szőke. Anyu azonnal hozzátette, hogy a végén ráadásul meg is hal. Ezen felháborodtam. Biztosított róla, hogy Andersen így írta meg a történetet, a hableány a végén inkább magát öli meg, nem a herceget, akit meg kéne ölnie, olvassam csak el az Andersen-kötetben, nézzem csak meg a mesében. Tüntetőleg kivettem a kazettát, visszatettem a helyére, a kötetnek pedig jó darabig a közelébe se mentem, annyira feldúlt ez az élmény. Aztán egyszer összeszedtem minden lelkierőmet (még mindig csak legfeljebb 9 éves voltam), megpróbáltam elolvasni a mesét, de olyan hosszú volt, és annyira untam az elejét, hogy ez nem jött össze, miközben a kötet összes többi meséjén túl voltam már vagy kétszer. Ekkor úgy döntöttem, megnézem már azt a kazettát, üsse kő. Előtte volt az Ellopták Jupiter fenekét, amit még félig-meddig meg lehetett nézni, mert többnyire volt kép, de A kis hableányra már kép nuku, csak a hang maradt: tönkrement a kazetta, valaki előttem biztosan sokszor megnézte valamelyik filmet (inkább előbbit, ami vígjáték). Azóta sem ismertem meg az eredeti történetet, annyit tudok róla, amit anyu akkor egyszer, baromi régen elmesélt. Így aztán ma kutatásba fogtam, és megpróbálom megtalálni valahol a neten. Az a tippem, hogy ez az 1973-as japán feldolgozás, és ha ez az, akkor fent van a youtube-on. Viszont belenéztem, és nekem úgy rémlik, Marina ennél a lánynál sokkal-sokkal szőkébb volt azon a régi felvételen. A megoldás az lesz, hogy legközelebb anyuéknál tíz percre odagyűlök a tévé elé, és próbálok legalább egy értékelhető képkockát csiholni a kazettából, hogy lássam, csak az emlékeimben olyan szőke ez a lány, vagy tényleg lyukra futottam. (Mellesleg a youtube-os film a feltöltője szerint 1975-ös, de ez lehet egyszerű tévedés is.) Szóval most nyomozásban vagyok, ismét.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai