Tiszta óvoda

Ma az a nap volt, amikor a vezetőhelyettes félrehívott, hogy beszéljen velem.

Előzmény, hogy még múlt héten megkérdezte az egyik pasi, aki már a sokadik tanfolyamot nyomja nálunk, hogy a két vizsganapon a vizsga befejeztével el lehet-e menni haza, mire mondtam, hogy nem, mert az óra fél 6-ig tart, így a vizsga után még játékok útján ismétlünk, plusz nézünk filmet, mire azzal érvelt, hogy de az előző oktatója hazaengedte a csoportot, mire mondtam, hogy tudom, de ez nem szabályos, ezért én nem csinálom.

Szóval félrehívott a vezetőhelyettes. Elképzelni nem bírtam, mit művelhettem, de hamar kiderült. A csoport kb. fele elment panaszra ahhoz a kolléganőhöz, aki heti egy délelőtt foglalkozik velük, és elsírták a bánatukat, hogy én nem engedem haza őket a vizsga után, mire a kolléganő (ahelyett, hogy röhögött volna egyet a felvetésen) elment a vezetőhelyetteshez, hogy valaki szóljon rám. Rám szóltak. Egész konkrétan azt mondta a helyettes, hogy az én döntésem, elengedem-e őket vagy sem, de ő azt javasolja, a saját érdekemben inkább engedjem el őket, ha nem akarok negatív értékeléseket kapni, amiket amúgy fogok, ha ott kell maradniuk, mivel a csoport fele panaszkodott.

Olyan ideges lettem, annak ellenére, hogy megfogadtam, hogy többet nem idegesít fel semmi... Meg is mondtam a helyettesnek, hogy természetesen elengedem őket, menjenek, amerre látnak, én nem fogok itt feszülni azon, hogy ismételjenek még a holnapi vizsgára, de ez a hátulról jövős, hátam mögött picsogós eljárás nagyon gusztustalan. Azt válaszolta, nem akart kiakasztani, csak egy javaslat volt, mondtam, nem is ő akasztott ki, csak maga a helyzet felháborító szerintem.

Aztán a csoportnak megmondtam a vizsga után, hogy kaptunk egy e-mailt, amely szerint mostantól változik a szabály, és megengedett, hogy a csoport a vizsga után hazamenjen, úgyhogy hajrá. Én tényleg nem fogok itt erőlködni, de azt nagyon viccesnek/szomorúnak tartom, hogy az kerül kínos helyzetbe, aki szabálykövető. Nem hittem, hogy eljön ez a mai nap, amikor azért hívnak félre sutyorgós beszélgetésre, mert betartok egy szabályt.

Ja, a történetben nem a helyettes az óvodás szerintem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai