Anyu és apu Bécsben

Péntek este jöttek, ma este mentek. Szombaton voltunk a lainzi állatkertben, amit egész napos programnak szántunk, de a közelítő télre tekintettel a park kb. 90%-a le van zárva, így csak másfél órát tudtunk sétálni benne. Nagyon szépek az állataik, az erdőjük, valamint a Hermes-villa is, amit Ferenc József építtetett Sissinek, mert azt szerette volna, ha az asszony jól érzi magát otthon, és nem csavarog ide-oda állandóan. A villa is zárva van a tél örömére, de kívülről azért megnézhettük, és a kertjét is körbesétáltuk.

Mivel délre már ki is értünk a parkból, a vasárnapra szánt Schönbrunnt áttettük szombat délutánra. Bementünk a pálmaházba, ami most is szépséges volt, sétáltunk a kertben, etettünk mókust, felmásztunk a Glorietthez, megcsodáltuk a panorámát, kerestünk mókust az erdőben, de nem találtunk (úgy tűnik, felfedezték, hogy lent, a kertben sokkal jobbak a megélhetési lehetőségek, mert a sok turista túl lusta a hegy megmászásához, ezért aztán leköltöztek), végül beültünk a Stöcklbe, ami a kert schönbrunni bejáratánál található (van még neki egy főbejárata meg egy hietzingi bejárata, és ki tudja, még hány olyan, amit nem ismerek), és nagyon finomat ebédeltünk - én Márton-napi libát lilakáposztával meg gesztenyés knédlivel, desszertnek forró túrós rétest. (A cukortól és liszttől elszokott fogam azóta is fáj, de nem bánom, mert isteni volt a süti.)

A Gloriett mellől apu kiszúrt egy aranyosan csillogó templomkupolát, úgyhogy este ki is derítette, hogy az a templom fent van az Otto Wagner Spital területén, és a Parlament mellől megy fel hozzá busz. Délelőtt bementünk a városba, elsétáltunk a Karlsplatztól a Stephansdomig, ott megnéztük a karácsonyi vásárt, majd megérkeztünk a Schwedenplatzra, mert a dóm körüli séta során tökre eltévedtem, és fogalmam sem volt, merre megyünk. Szerencse, hogy ilyen pici Bécs belvárosa, mert így a Schwedenplatzon villamosra szállhattunk, és rövidesen megérkeztünk a Rathaushoz, ahová eredetileg is igyekeztünk. Ott is megnéztük a vásárt, ezt már szakadó esőben. Nagyon igényes, nagyon tetszett, és majd még szeretnék menni. Kicsit azért bánom, hogy pont a karácsonyi időszakban nem leszek itt, de azzal vigasztalom magam, hogy én itt szeretnék élni, következésképpen lesz még alkalmam rá, hogy Bécsben töltsem az adventet. A Rathausban szuper gyerekprogramok vannak, 1,5-3,5 euróért a gyerek süthet karácsonyi süteményt, festhet jegyzetfüzetet, kötényt, égethet mintát/szöveget fadobozra.

A Rathaustól elsétáltunk a Parlamentig, ott tök véletlenül pont megtaláltuk a buszt, és felmentünk a kórházhoz. A park legmagasabb pontján áll a templom, amit Otto Wagner a kórház ápoltjainak épített, és 1904-ben Ferenc József tette le az alapkövét, majd 1907-ben Ferenc Ferdinánd a zárókövét. (Ilyen magyarul biztos, hogy nincs, de ez volt odaírva. A lényeg, hogy ő zárta le ünnepélyesen az építkezést.) Nagyon érdekes a templom kívül-belül - belül leginkább egy kórteremre emlékeztet, de ez nem azt jelenti, hogy ne lenne gyönyörű, mert az. Nagyon érdekes volt látni.

Onnan hazajöttünk, ebédeltünk, bepakoltunk (anyu és apu ugyanis olyan rendesek, hogy kihoztak nekem egy üres bőröndöt, és megpakolva hazavitték, mert egy bőrönddel tuti nem jutnék haza jövő hétvégén - sőt még a virágomat is hazaszállították, amit Nevena anyukájától kaptam), kicsit aludtunk (én legalábbis, azt nem tudom, a többiek is elaludtak-e, de csendes pihi volt, ez biztos), aztán kimentünk Erdbergre, és épp az előbb írták, hogy hazaértek. Majd ha visszajöttem, még jönnek látogatóba, és még egy csomó szépet és jót fogunk látni. Jó volt és jó lesz :)