Nem sokáig már

Nyitás
Tegnap este kaptam SMS-t, hogy nem az a lány jön reggel a bolthoz odaadni a kulcsomat, akinek elvittem tegnap munka után, hanem a nagyfőnök. Oké. Kérdeztem, elég-e, ha 3/4 11-re odamegyek, mondták, igen. Oda is mentem, igaz, csak 47-re értem oda, de mindegy is, főnök sehol. 53-kor írtam neki egy üzenetet, hogy én ott vagyok. Válasz 54-kor: "Azonnal ott vagyok." Na, hát negyed 12-re meg is érkezett. A nyitás 11-kor van. Úgy adta oda a kulcsot, hogy se egy helló, se egy pápá, se egy semmi. Odajött, kezembe nyomta, majd elhúzott. 50 óta állt ott velem egy kedves vevő, már tisztára kivolt, hogy miért nem nyit ki ma a bolt, és amúgy igaza is van - ha 11 áll az ajtón, akkor 11-kor nyisson ki az üzlet. Negyed 12-kor aztán bementem, jött utánam, első kérdés: "Nem működnek az italautomaták?" Mondtam, de, csak fel kell kapcsolni az áramot, és hát most jöttem meg. Következő kérdés: "És nem lehet használni a fogadós automatákat?" De, majd lehet, amint betöltöttek, csak még nem töltöttek be, mert most kapcsoltam be őket.

Segítség
Jön a kedves vevő, hogy neki elnyelte 2 euróját az automata, és én azonnal csináljak valamit, de ő nem ér rá várni, szóval még annál is azonnalabb. (Kb. öt percig ugrált a fejemen, semmit sem tudtam tőle intézni, baromi idegesítő volt. A végén megmondtam neki, látja, hogy segíteni szeretnék, de nem vagyok a villám, és ha nem hagy békén, nem fogok tudni intézni semmit. Erre megnyugodott.) Ahhoz, hogy lássam, mi történt, kell egy kulcs az automatához, meg az adminkártya, amivel vissza tudom nézni, ki mit dobált be, és az automata erre milyen papírt adott ki. Adminkártya sehol. Írtam is a bolt Whatsapp-csoportjába, hogy elnyelt 2 eurót a gép, én meg nem tudok segíteni, mert nincs a helyén, a kasszában az adminkártya, és máshol sem találom. A főnök válasza: "Az adminkártyával menj oda az automatához, olvasd le a kártyát, és akkor meg tudod nézni, mi történt." Köszi!

A fogadások
A kedves vevők nem azt mondják, amire gondolnak. Odajön a bácsi, hogy fogadjak neki, és azt mondja, X játék, over. Na most nekem X játéknál van olyan lehetőségem, hogy over 0,5, over 1,5, over 2,5, sőt még olyan is, hogy 1. félidő over 0,5, 1. félidő over 1,5, 1, félidő over 2,5. Tény, hogy vannak dolgok, amiket azért nem értek meg, amikor mondják, mert nem értek a fogadásokhoz, csak azt a párat tudom, ami már előkerült valamikor, de ebben az esetben nem hinném, hogy az X játék over egyértelmű utasítás lenne. Kérdezem, over 0,5, egész játék? Dehogyis, hogy lenne már 0,5, hát 1,5! Én kérek elnézést, gondolatolvasással még nem foglalkozom. Minden tippjét elismétlem utána, kiegészítem, hogy egész játék vagy 1. félidő, stb., majd a végén kérem, hogy vessen egy pillantást a vendégmonitorra, és ellenőrizze, minden úgy van-e, ahogy ő akarta. A bácsi bólogat, hogy igen, igen, pont így, pont így. Két euróért fogad, kinyomtatom neki a papírkáját. Két perc múlva jön vissza, és mutogatja, hogy ő itt nem az egész játékra akart fogadni, hanem az 1. félidőre, és én elrontottam. Még mit kellett volna csinálnom? Innen már tényleg csak a gondolatolvasás marad.

Hiány
Csináltam 15 euró hiányt, ami Nadine szerint minimum 20, de inkább 30. Jött az ember, fogadott, rányomtam, hogy nyomtatás, majd közölte a gép, hogy nincs papír, nem tud nyomtatni. (Hogy ezt miért nem előbb jelzi, az számomra teljes rejtély.) Oké, kicseréltem a papírt, visszaraktam fordítva, mert béna vagyok, mondtam, nyomtassa ki megint, nem nyomtatta. Megfordítottam a papírt, mondtam, hajrá, erre kinyomtatta, majd közölte, hogy 20 eurót kell elkérnem, miközben a szerencsétlen vevő 10 euróért fogadott. Még akkor nem tudtam, hogyan kell ezt a helyzetet megoldani, nem tudtam kilőni azt a papírt a rendszerből, amit a gép nem nyomtatott ki, így lett 10 euró hiányom. Következő körben ugyanezt megcsináltuk 5 euróval is, csak akkor jól tettem be a papírt, de az is mindegy volt. Itt az első papírkát félig kinyomtatta a gép, de pont nem eleget ahhoz, hogy lehessen használni meg sztornózni, és túl későn jöttem rá, hogyan lehet vonalkód nélkül sztornózni, akkor már az volt az üzenet, hogy elkéstem, nem lehet visszavonni a fogadást. A vevő fizessen 10 eurót, de csak 5-öt fizet, nyilván, hiszen egy papírkát kapott. Az akkor megint 5 euró hiány nekem. Amikor Nadine megjött, ezt így elmagyaráztam és megmutattam neki, közölte, hogy csak a 10 euróval játszott sztori is 20 euró hiány, mert ha kétszer nyomtattam ki a papírt, az 20 euró. Mondtam, igen, de az egyik papírt kifizette a pasi, a másikat meg lenyelte a gép, nem került ki a vevőhöz, se hozzám, nincs meg, kész, fiktív. Nem akarta megérteni. Közölte, hogy ezt mindenképp le fogják vonni a fizetésemből. Igazából már ez sem érdekel, tessék, vonják akkor le, bár nem károsítottam meg a céget, nem veszítettünk 15 eurót, csak elszúrtam a rendszerben a könyvelést. (Most már tudom, hogyan kell ezt a helyzetet úgy megoldani, hogy ne legyen hiány.)

Variálunk
7-kor rám írt Nadine, hogy még sokat kell tanulnom (mert nem kapcsolgattam ma megfelelően a tévéket, mert sok volt a meccs, és belezavarodtam abba, hogy úgy tűnt, a Sky Bundesliga 1-6 ugyanazt adja annak ellenére, hogy a műsor szerint mást kellene mindnek - később kiderült számomra, hogy a reklámok ugyanakkor vannak, és ugyanúgy is néznek ki, de a meccsek maguk eltérőek, most már ezt is tudom, holnap már menni fog ez is). És mert sokat kell tanulnom, holnap dolgozzak egész nap, mindkét műszakban. Én meg megírtam, hogy nem fog menni. Nem kezdett el vitatkozni ezen, de engem rohadtul fáraszt ez így. Ez most már a harmadik alkalom, amikor az utolsó pillanatban kitalálják, hogy inkább mégis máshogy dolgozzak, mint ahogy megállapodtunk. Én azt szeretném, és azt is szoktam meg, hogy kapok egy beosztást (amúgy egy hónapra előre, de mindegy), és akkor az a beosztás úgy van, kész, passz. Lehet tervezni vele, látom, mikor érek rá, mikor nem. De ez mi már, hogy megbeszéljük, leírjuk, én hozzápasszítom a tanításokat, aztán egy estével előbb mégis legyen máshogy?

Fogd a nyuszira!
Nadine írt a bolt Whatsapp-csoportjába fél 9-kor (5-kor kezdődött a műszakja), hogy nem megy két automata meg öt (vagy hét? - mindegy, sok) tévé, amin azt látják a kedves vevők, éppen milyen meccsre lehet fogadni, és azon belül mire. Felmerült a kérdés a nagyfőnökökben, mióta nem mennek ezek a dolgok. Nadine: "Úgy tűnik, egész nap nem mentek." Kérdés hozzá: "És most szólsz? Ki volt bent délelőtt?" Nadine: "Bocsánat, új kolléganőm van, és ő nem szólt nekem erről semmit." Na, ettől elszállt az agyam. A kva életbe, hogy majd rám kenegetjük a kakit, mert én új vagyok. Hát nem. Beírtam, hogy nálam mindegyik automata működött, és mindössze egy panasz érkezett az elnyelt 2 eurósra, amit amúgy beírtam ide a csoportba. Nadine: "És arról kinek szóltál, hogy a tévék nem mennek?" Erre én beírtam azt, ami az igazság: "Neked mutattam, hogy két tévé nem megy, és mondtam, hogy nem tudom, mi lehet a baj, nemrég fejezték be a működésüket, eddig kétszer újraindítottam a rendszert, plusz ki- és bekapcsoltam magukat a tévéket, de nem lett jobb." (Amúgy erre bólogatott, és mondta, hogy oké, mindjárt megnézi.) Erre Nadine válasza: "Luca, erre inkább nem írok most semmit, jobb úgy mindenkinek." Én meg erre visszaírtam, hogy oké, ahogy szeretné. Ha holnap nekem jön ezzel műszakváltáskor, ott helyben fogok felmondani, nem várom meg a keddet. (Mert meg szeretném, mert szerdán amúgy is szabadnapos lennék, és akkor van egy napjuk keresni valakit a helyemre.) Ez mi már? :O Engem próbál bemártani, úgy akar csinálni, mintha én sunnyognék, amikor pontosan tudja, hogy minden szarról beszámolok, főleg arról, amit elrontottam?

Nagyon-nagyon elegem van. Tényleg nagyon.

Megjegyzések

  1. Szia!
    Sem keddig, sem később nem fog itt javulni a helyzet. :( Nem neked való hely ez. Nem tanítottak be megfelelően, bedobtak a mélyvízbe, a kolléganő meg kitartóan fúr-farag. Nem véletlenül mennek el innen az alkalmazottak, hanem pont emiatt. Csak újabb negatív tapasztalatok várnak. Nincs értelme tovább húzni az időt, még addig csűrik-csavarják, hogy a végén kitalálják, hogy a te munkád nem megfelelő nekik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy ezt mondod. Minden megerősítés közelebb visz ahhoz, hogy majd ne okozzon túl nagy lelkifurdalást, hogy eljöttem. Alapvetően nem szoktam feladni dolgokat, de ez tényleg annyira nem jó nekem, hogy hülyeség lenne hozzá ragaszkodni csak azért, hogy úgy érezzem, kitartottam. Az bennem is felmerült, hogy a végén ők fognak kirúgni a próbaidő vége előtt, főleg azután, hogy írt Nadine még tegnap este, hogy bejön ő is reggel, és együtt leszünk délelőtt. Mintha szellemileg sérült lennék, vagy esetleg óvodás. De mindegy, ha neki erre van felesleges ideje vasárnap, nekem nyolc.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai