Ma elég mozgalmas napom volt, és hiányzott az otthon :) Azzal kezdődött, hogy elmentem Florianába az Oktatási Minisztériumba, ahonnan elküldtek egy másik helyre. Tudtam, hogy így lesz, eleve úgy is terveztem, hogy arra a helyre holnap megyek, de rossz érzés lett volna, ha ma nem próbálok meg intézni semmit.

Ha már ott voltam Valletta elővárosában, megnéztem Vallettát is. Egyelőre sehová sem mentem be, csak sétáltam, élveztem a hangulatot, fényképeztem, meg nézegettem, melyik múzeum mennyibe fog kerülni. Terveim szerint sokáig leszek itt, lesz még alkalom megnézni mindent, amit csak érdemes. Nagyon szép, a főutcán óriási a nyüzsgés, és a piacot is megtaláltam. Vettem is mindjárt egy máltás vászontáskát, hogy azért mégse szatyorral mászkáljak.

Hazafelé San Giljanból, ami Sliema szomszédja, elsétáltam egy másik városkába a Lidlbe. A Google Maps állította, hogy 20 perc alatt ott leszek gyalog, hát, volt az 40 is, pedig a GPS szerint 5 km-rel haladtam. A kajabeszerzés egyelőre problémás, de biztos kifigyelem előbb-utóbb, hová járnak a helyiek, amikor nem a Lidlbe mennek.

Megnéztem egy szobát is, de nagyon messze van mindentől, a tengertől is, ráadásul annak ellenére, hogy külön szobának hirdették, egy másik lánnyal kéne együtt lakni, ami nekem nem annyira tetszik. Vasárnapig kell válaszolnom, de remélem, találok addig jobbat.

Este aztán találkoztunk Pannával, sétáltunk egy csomót, aztán lementünk a tengerpartra, ott üldögéltünk. Én úsztam is egyet, meg is van életem első medúzacsípése :)  Nem vészes, olyan, mint a csaláncsípés, csak tovább fáj.

Holnap megint ügyintézés lesz délelőtt, aztán megpróbálok fordítani egy kicsit, hogy az is haladjon.

Buszmegálló a hostel közelében

Felszabadulási emlékmű Valletta elővárosában

A Nemzeti Könyvtár Vallettában

Náluk is piros a telefonfülke :)

Szerintem ez a nagymesteri palota

Emléktábla a második világháborús helytállásért

Utcakép

Valletta

Rengeteg a lovaskocsi

Piac

Emléktábla

Balluta Bay, San Giljan (Sliema mellett van)

Szintén

Spinola Bay (ez is San Giljan)

Bemásztam a tengerbe

Úszkáltam kicsit, majd kifelé megcsípett egy medúza