Tanítok

A diák késik tíz percet, majd amikor a hivatalos órakezdéshez képest 60 perc múlva becsönget a következő diák, akkor megsértődik. "Legközelebb akkor majd tíz perccel tovább maradunk" - mondja. Erre én elmagyarázom, hogy a 60 perc azt jelenti, hogy pont 60 perc áll rendelkezésre, tehát ha 5 percet késik, akkor 55 perces az óra, ha meg 10 percet, akkor 50 perces. "De sor volt a zöldségesnél" - feleli. Ez engem hol érdekel? Miért tartozik rám, hogy hol volt óra előtt? Ideért? Nem ért ide. Én itt voltam a megbeszélt időpontban? Én itt voltam. Van még kérdés? Nincs több kérdés. De ez mindenhol így megy, kozmetikusnál, fodrásznál, masszázson, pszichológusnál, bárhol. Megbeszéled, mikorra mész, és ha akkor nem vagy ott, akkor rád annyival kevesebb idő jutott, így jártál, majd legközelebb úgy szervezed az életedet, hogy odaérjél időben.

Eszem megáll, komolyan.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai