Karácsonyi őrület

Imádom a karácsonyt, a kedvenc ünnepem. Ezzel együtt sem tudom megérteni, miért kell nekem november 20-án úgy vásárolni a boltban, aztán 25-én úgy állni a postán fél órát, hogy közben kizárólag karácsonyi dalokat bömböltetnek a fülembe. Segítek: a karácsonyvárás, a karácsonyra való felkészülés időszakát úgy hívják, hogy advent. Ezt erre találták ki, ez a funkciója, erre jó. Azonban az advent idén nem november 20-án, és még csak nem is november 25-én kezdődik, hanem - ki nem találnák a kedves érintettek - december 1-jén*. Úgyhogy megköszönném, ha majd csak december 1-jétől kezdődően bömböltetnének karácsonyi dalokat a fülembe.



*Marhára hidegen hagy az új helyesírási szabályzat, ami állítja, hogy ez helyesen "1-én", mert egyszerűbb lebutítani a helyesírásunkat, mint megtanítani a kedves népnek, hogy ez bizony "1-jén". Amúgy általános iskola második osztály, csak mondom. Na, tessék, én is nyelvtannáci vagyok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai