Tove Jansson 99

Ma lenne 99 éves a múminok anyja, aki azokat a csodálatos regényeket megírta, aki azokat a csodálatos figurákat megrajzolta. Sokan gondolnak rá szeretettel a születésnapján is, ebben biztos vagyok.

Az írónő és a múminok


Annyi erőteljes mondat van ezekben a történetekben, hogy ezek közül sem tudnék kedvencet választani, de azért a top 10-ben biztosan benne van az alábbi:
"'Look carefully at me, Mother. You must know your own Moomin.'
Moominmamma looked carefully. She looked into his frightened eyes for a very long time, and then she said quietly: 'Yes, you are my Moomintroll.'
And at the same moment he began to change. His ears, eyes and tail began to shrink, and his nose and tummy grew, until at last he was his old self again.
'It's all right now, my dear,' said Moominmamma. 'You see, I shall always know you whatever happens.'"
(Magyarul: "Jól nézz meg, Mama! Fel kell ismerned! Én vagyok a te Muminod!"
Muminmama alaposan szemügyre vette. Sokáig nézett félelemmel teli szemébe, aztán csendesen így szólt: "Igen, te vagy az én Muminom."
Ekkor Mumin átváltozott. A füle, a szeme és a farka összement, az orra és a pocakja megnőtt, míg végül újra régi önmaga lett.
"Most már minden rendben van - mondta Muminmama. - Tudod, én mindig fel foglak ismerni, bármi történjék is.")

Ez nem a kedvenc részem, de annyira kedves és vicces :) Csak három és fél perc, nézzétek végig!

Azon gondolkodtam, hogy jövőre, az írónő születésének századik évfordulója körül esetleg érdemes lenne elmenni Finnországba, és részt venni néhány múminos programon. Lehet, hogy ha ezt most elhatározom, még össze is jöhetne a pénz egy ilyen útra. Hmmm.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai