Bohumil Hrabal: táncórák idősebbeknek és haladóknak



Ez volt az első könyvem Hrabaltól. Ami ennél is érdekesebb: ez eddigi olvasói pályafutásom leghosszabb mondata, 80 oldalon át tart. Egy férfi mesél az életéről egy (vagy több?) hölgynek, de gyakorlatilag minden szóról eszébe jut egy sztori, amit azon nyomban el is mesél, de abban a sztoriban is vannak szavak, amikről meg újabb sztorik jutnak az eszébe... Egy ideig megpróbáltam követni, miről hadovál, aztán feladtam, és inkább csak élveztem a kis sztorik humorát meg a stílust, amiben íródott ez az egész. A beszélő legalább olyan bőbeszédű, mint a szomszédunk volt gyerekkoromban, és legalább olyan asszociatív, mint én voltam gyerekkoromban. Anyu mondta is egyszer, hogy velem nem könnyű beszélgetni, mert olyan döbbenetes asszociációim vannak, hogy alig lehet őket követni. Ez a probléma mondjuk máig fennáll, igaz, jóval enyhébb formában, szóval egy velem való beszélgetés után senkinek nincs olyan érzése, hogy lövése sincs, miről lehetett szó. Legalábbis remélem :)

Ha majd elfogyott a Földön az összes könyv, amit el akarok olvasni, akkor majd egyszer rászánok néhány hetet-hónapot az életemből, és megpróbálom visszafejteni az elbeszélés fonalát: kitalálom, melyik gondolatnak mi volt az előzménye és mi lett a következménye. Amennyiben ez valakinek már eszébe jutott mondjuk egy szakdolgozat keretein belül, akkor ezennel az illető munka felkerül a várólistámra. Lehet olyan szórakoztató, mint az eredeti kisregény.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai