Halloween és angol

Még tavaly gondoltam rá, hogy csinálok a diákoknak pumpkin pie-t. Aztán megtaláltam a receptet, és amikor elértem odáig a hozzávalók listájában, hogy faggyú, úgy döntöttem, megleszünk pumpkin pie nélkül is. Helyette halloweenes csokit kaptak, amit az Aldiban vettem. (Na jó, most is volt egy csoport, aki ilyen csokit kapott, de ők voltak a kivétel, nem volt időm sütni nekik :( )



Idén találtam tökös sütit a neten, amibe nem kell faggyú. Nem is nevezik pumpkin pie-nak, csak tökös-csokis sütinek, de úgy gondoltam, nekem ez éppen megteszi. Úgyhogy le is gyártottam, mutattam is a próbasütés képeit. Tomi csinált nekem szellemcsokit is, azért ő, mert én ehhez bénának bizonyultam. És akkor ezt a kettőt osztogattam.

Összedobtam egy rövid ppt-t a Halloweenről, ezt megmutattam minden csoportban. Aztán játszottunk: ki kép- és szópárosítóst, ki Are you a witch?/Are you a werewolf? kvízt, és olyan is akadt, akinek idén játék helyett a salemi boszorkányperek átbeszélése jutott. (Ez az a csoport volt, ahol a Hocus Pocust néztük, mert akartam, hogy egészen pontosan értsék, mi miért történik a filmben, még akkor is, ha egy agyament vígjátékról beszélünk.) Ha mondták ügyesen, hogy trick or treat, akkor kaptak sütit meg csokit, és persze mondták, mert nem akartak kimaradni a jóból :) Végül következett a bónusz, a nap fénypontja: egy csoportnál a Hocus Pocus, egy másiknál az It's the Great Pumpkin, Charlie Brown, a harmadiknál a Jóbarátok vonatkozó epizódja, míg a negyediknél, ahol nem lett volna idő filmezni, mert eléggé feszített tempóban kell haladnunk, a The Nightmare Before Christmas c. filmből néztük-hallgattuk meg a This Is Halloweent, és adtam hozzá feladatlapot, mint ahogy a filmekhez szoktam. (Angolon nem menő a l'art pour l'art mozizás, mindig kell feladat. Különben nem tudnék hová lenni a bűntudattól, hogy elpazaroltam fél órát az időnkből.)

Mindegyik csoportnál sikerem volt ezekkel. Továbbra is az a határozott meggyőződésem, hogy kellenek ünnepek az iskolai környezetben is, és egy kis ismeretbővítéssel, játékkal, filmezéssel nagyszerűen meg lehet teremteni a hangulatot. Jó látni, hogy örülnek a diákjaim, pl. az egyik csoportban egy negyvenes pasi konkrétan meghatódott, azt mondta, nem gondolta, hogy így törődöm velük. Az is a nagyon jó élményeim közé tartozik, hogy az egyik csoportomban az egyik lány hozott boszorkánykalapot, és egész órán a fején volt :) Az idei Halloween poénja pedig a sütihez kapcsolódik. Mivel több magándiák nem kért belőle, mikor megmondtam, hogy tökös-csokis, sőt úgy néztek ki, mint aki mindjárt elhányja magát, a kis csoportomnak csak úgy kiosztottam a sütit magyarázat nélkül, és óra végén, amikor már mindenki megette, megkérdeztem, tudják-e, mi volt benne. Erre az egyik srác benyögte: "Méreg?" Ezen vagy fél percig röhögtem, nagyon bírom, ha valakinek van humora :)

Szóval az idei Halloween-angolok nagyon jól sikerültek. Örülök neki, sokat agyaltam rajtuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai