Elveszett-megkerült

Eddig kétszer fordult elő, hogy anyu jelenlétében pánikba estem, mert elhagytam valamit. Mindkét eset egy-egy horvátországi nyaralás során fordult elő. Először a fél pár papucsomat nyelte el a tenger, pedig csak bokáig mentem be vele a tengerbe, és ez nagyon kiakasztott, mert nagyon kellett papucs a lábamra, hiszen az ember mégsem sétálhat mezítláb a kempingben. A második esetben a hajgumim tűnt el reggelre a sátorban/ból, ami meg azért volt baj, mert semmi egyéb lehetőség nem állt rendelkezésemre, hogy a hajamat összefogjam, márpedig én teljesen kiengedett hajjal nem megyek emberek közé, és erre jó okom van. Persze ezek a tárgyak nem voltak olyan fontosak, mint azt én 10-11 évesen érzékeltem, és bármelyik boltban kaptunk volna másikat, de eddig én akkor nem jutottam el, csak a kétségbeesett hisztiig. Mindkét esetben azt mondta anyu, hogy ha elengedem az elveszett tárgyat, vissza fog találni hozzám. Nagyon erősen próbálkoztam, és végül meggyőztem magam, hogy nem történt tragédia, sikerült megnyugodni. A tenger fél órán belül kiköpte a papucsomat, a hajgumi pedig másnap reggel kihullott a sátorból.

Van nekem egy pillangós brossom, ami csodaszép, és J. Anditól kaptam a szülinapomra. Azóta mindig a farmerdzsekimen hordtam, ami tőlem merészség, mert tőlem minden lógós-kitűzős dolog menekül valamiért, de ez már fél éve bírta. (Jó, nyáron nem hordtam a dzsekit.) Elég gyakran szoktam csekkolni, megvan-e, mert fontos nekem. Mindig ott ül a helyén. Ma viszont, amikor eljöttem a tanítványomtól, néhány száz méter után megint odanyúltam a brosshoz, és nem ült a helyén. Nem volt sehol. Elsőre szokás szerint pánikba estem, bár a hisztit már tudom kontrollálni így 24 évesen. Visszasétáltam a srác házáig, de nem láttam a földön sehol, és azt sem tudtam egyértelműen megállapítani, mikor láttam utoljára, így végül úgy döntöttem, itthon esett le a dzsekiről, még a komódon. Hazafelé azt is eldöntöttem, hogy ha mégsem találom meg otthon, megkérdezem J. Andit, hol szerezte, és veszek egy másikat (ahogy azt a szintén a J. Anditól kapott fülbevalóval is tettem, miután sikeresen leküldtem a lefolyón az egyik felét), és ebben meg is nyugodtam. Hazaérve feltúrtam a komódot, és a bross nem volt ott. Ezen kicsit szomorkodtam, de addigra már írtam SMS-t a tanítványnak, hogy nyitott szemmel járkáljon a lakásban, és ha esetleg megtalálná a pillangómat, mindenképpen szóljon, úgyhogy innentől abban bíztam, talán mégis esett le, illetve még egyszer elismételtem, hogy nem baj, veszek egy hasonmást, majd egy nagy sóhajjal levettem a dzsekit. És akkor a bross kirepült a dzseki ujjából, és meg sem állt az előszoba közepéig.

Most akkor azt gondolom, hogy azért, mert elengedtem, viszont nem kerül vissza dzsekire, hanem polcdísz lesz.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai