Előadás bölcsészeknek

Két év után ismét egyetemi előadáson jártam. Nem mondom meg a címét, ide ne találjon valaki, de annyit elárulhatok, hogy kb. a harmadik percben veszítettem el a fonalat, és nem is lett meg többet, úgyhogy egyrészt szégyelltem magam, másrészt rettentően hosszú volt a 90 perc. Nem volt hangosítás, így a bácsi mondandójának negyedét kapásból nem is hallottam, nem mindig értettem az akcentusát, és a maradék kb. 70%-ban meg úgy érzetem, én ehhez nem vagyok elég bölcsész. Amikor aztán valamikor a 60. perc környékén előkerült Foucault neve, már egészen biztos lehettem benne, hogy én itt nem rúgok labdába.

Megint eszembe jutott az a kedves emlék, hogy elsőéves koromban minden kognitív nyelvészeti óra után úgy mentem haza, hogy egy hang azt sikította a fejemben: "Matekpéldát elém, de gyorsan!" Egyszer tényleg le is ültem másodfokú egyenleteket megoldani, talán még némi logaritmus is előkerült, és esküszöm, helyreállt a lelki békém fél óra alatt.

Nem vagyok klasszikus bölcsész.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai