Lázár Ervin 75

Ma töltené be, ha nem halt volna meg 70 évesen. Ennek okán olvastam róla és a műveiről egy cikket (vagy az indexen, vagy a bezzeganyán, ezt most nem tudnám megmondani), és az egyik kommentelő idézett is A Négyszögletű Kerek Erdőből egy részletet. Hát, azt mindig tudtam, hogy Lázár Ervin nagyon jó író, alsóban imádtam a műveit, gimiben imádtam a Berzsián és Didekit, amiből néha Csapody olvasott nekünk (és amit előtte már ovis koromban esti mesének felolvasott az anyukám), de azt hiszem, nem értékeltem eddig igazán. Hogy a Négyszögletűt újra kell olvasni, az 100%. Egyrészt csak sokára tűnt fel a címbeli szójáték, a könyvbeli szójáték zsenialitása meg csak most, hogy olvastam a részletet. Ehhez alsósnak még kicsi lehettem, mert csak korlátozott mértékben emlékszem szóviccekre. Lehet persze, hogy nem mostanában jön majd el az újraolvasás, csak akkor, amikor unokaöcsiknek vagy esetleg saját gyerekeknek olvasok fel, de hogy el kell jönnie, az egészen biztos. És most sajnálom csak igazán, hogy Lázár Ervin nem írt még többet. (És a film az egy kiragadott jelenet alapján, ami youtube-on megtekinthető, nem tetszik.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai