Karácsonyi készülődés

Tegnap délelőtt még rohangáltam egyet, többek között Lillánál is voltam. Nagyon érdekes volt a dolog. Mindig 1000 Ft-ért kezel, erre én adok 1200-at, és most is így készültem. Csakhogy azt mondta, hiányzik két szál a szemöldökömből. Mondtam, nem baj, majd kinő. Erre ő odaugrott, lekent valami körömlakkra hasonlító izével, amit aztán lemosott, majd mondta, hogy ez festék volt, és 1800-at kért. Nyilván szépen fizettem, csak bosszantott a dolog, mert nem kértem szemöldökfestést, és nem is figyelmeztetett, hogy arra készül. Mindegy, kibírtam.

Itthon aztán 11 körül estem neki a szoba nagytakarításának, mármint a második felének, mert az összes portörlés már megvolt kedden. Kettőkor ott tartottam, hogy el kell húzni még az ágyat, felporszívózni-felmosni mögötte, és már készen is vagyok, és akkora mázlim volt, hogy Blanka pont annyival később jött, amennyi idő alatt ez az utolsó lépés megvalósult :)

Amikor Blanka megjött, leültünk ebédelni, majd aztán karácsonyoztunk egyet: kaptunk tőle két hatalmas nagy csokit, de tényleg hatalmas nagyot :), egy filmet, címe A hullám, és izgalmas sztori, meg is szeretném nézni, amint idő lesz rá (ez kb. dec. 30. :)), valamint saját kezűleg gyártott képeslapot. Ráadásként Lizára is gondolt, neki egy teljes zacskó jutalomfalatot hozott, amit Liza azonnal tesztelt és használhatónak nyilvánított :) (Imádom, hogy végre megint fekete lyuk van a gyomra helyén. Sokkal inkább önmaga így, mint étvágy nélkül.) Blanka tőlünk Az ajtót kapta, mint egyik legjobb Szabó Magda-művet, egy filmet (The Princess and the Frog, 2009, nézzétek meg, nagyon jó), egy békából királyfit. Ez utóbbira nagyon kíváncsi vagyok, hogyan működik, nem kizárt, hogy magamat is meglepem egyszer csak egy ilyennel :) Pontosabban arra már rájöttem, hogyan működik, mert első nekifutásra eladtak nekem egy töröttet, és úgy volt eltörve, hogy azonnal leesett a működési elve, de azért kíváncsi vagyok rá, hogy néz ki a dolog. Blanka, ha majd már átváltozott, küldj egy képet, légyszi :)

Aztán sütöttünk. Fél 4-kor kezdtük el, Blanka fél 11-kor ment haza, miután nem élt a hazaszállítmányozási lehetőséggel, és a bejgli végül fél 12-kor jött ki a sütőből. Szóval ilyen sütik sültek:

100_9750 100_9753

Ez egy  fenyőfa alakú sütike mogyorókrémmel összeragasztva. Kicsit kemény, de azért nem rossz.

100_9755

Ez sajtos pogácsa, amikor még sütőbe kerülés előtt állt. Melegen nagyon rossz volt, kihűlve nagyon finom, el fog fogyni, úgy érzem :)

100_9758

Ő meg a bejgli, mákos és diós készült belőle. Több volt, csak elvittünk egy mákosat anyuéknak. Ezzel kicsit elkéstünk, mert én úgy szerettem volna, hogy ne vegyenek bolti bejglit, de nem szóltam időben, hogy csináltunk, csak ma reggel, amikor meg már mindegy volt. Mindegy, így most kettő is lesz nekik, és garantáltan ez a finomabb, ugyanis a mi adagunkat Tomi ma reggel megbontotta, és valami isteni íze van, olyan, amilyet bolti bejgli soha nem fog tudni.

Ez ugyan csak háromféle süti, de mindegyiket két-háromszoros alapanyagból csináltuk, hogy jusson Blankáéknak és a szüleinknek is, na meg nyilván nekünk is. Azt tudjátok, milyen jó 2 kg lisztből meg 1 kg vajból álló tésztát kézzel begyúrni? Én már tudom, és elárulom, hogy iszonyú jó. Estére jól elfáradtunk, főleg akkor, amikor a monoton rész jött: sül egy adag pogi, más dolgunk már nincs, ezért állunk a sütő körül, és várjuk, hogy ki lehessen szedni, és be lehessen tenni egy új adagot. Közben karácsonyi dalokat hallgattunk, mert Tomi olyan aranyos volt, hogy kihozta az előszobába az egyik hangfalat. Ő egyébként fél óra után befordult a karácsonyi daloktól (saját állítása szerint), én viszont még akkor is baromira élveztem őket, amikor hatodszor indult újra az album, pedig két hete folyamatosan ezeket hallgatom. Blanka nem nyilatkozott a dologról, de reméljük, nagyon rossz nem volt neki ez a sok karácsonyi szám :) Szóval nagyon jól éreztük magunkat, csak kicsit hosszúra nyúlt a sütés. Azért remélem, csinálunk még ilyet máskor is :)

Ha már sütés, akkor azt is megmutatom, vasárnap mik készültek Zsuzsival:

100_9745

Ez a mézeskalács a hangfalon, mögötte Liza alszik az előszobai helyén. (Neki ugyanis két helye van: egy kosara hatszázezer szőnyeggel és pléddel a szobában, plusz egy szőnyege és egy kicsi rongya az előszobában.) A mézeskalács puha lett, és nagyon finom is, ma megkóstoltam. Most örülök, mert a tavalyi adag kicsit gázosra sikerült. Egyébként azt az adagot vasárnap öntöttem ki a fémdobozból, de mivel kidobni nem volt szívem, Tomi felajánlotta, hogy ledaráljuk, és abból lesz az édesmorzsa. Rögtön megnyugodott a lelkem.

100_9746

Ez meg az amerikai csokis süti, ami Tomi szerint katasztrofálisan rossz, anyuék sem nagyon szeretik, de Blankának és nekem ízlik. Csinálni is jó, kedvenc részem benne a tapicskolás után az, amikor kis golyókat kell formázni, kicsit kilapítani őket, és rájuk tenni a Smarties két kategóriával olcsóbb megfelelőjét. Akkor lesz ugyanis szép színes, mint az a képen látható.

De térjünk vissza a tegnaphoz. Amikor Blanka hazaindult, én megírtam az egyik csoportom tanfolyamzáró értékelését, ezzel fél 12-re végeztem. Aztán vágni kezdtem. És csak vágtam és vágtam negyed 1-ig, amikor is ragasztani kezdtem, és csak ragasztottam és ragasztottam fél 3-ig, majd fél 10-kor, amikor felébredtem, folytattam a ragasztást, amíg el nem készült a mű. Erről sem mondok többet, mert ennek a valaminek a címzettje is olvas néha, és Murphy törvényei alapján biztosan még az átadás előtt benéz, ha az elmúlt hetekben esetleg nem is tette volna. De karácsony után természetesen erről is mutatok képet.

Ma a délelőtt úgy hussant el, hogy szemmel sem tudtuk követni, úgyhogy délután 1-kor indult a napunk. Ezt úgy, hogy mint mondtam, fél 10-kor keltünk. Vettünk képkeretet, amibe majd egy hímzés kerül, vettünk még néhány kiegészítő ajándékot, Tomi megvette a karácsonyi vacsora alapanyagát, ami főként káposzta, hús és hal, mivel halászlé és töltött káposzta lesz. Aztán elmentünk anyuékhoz, vittünk nekik minden sütiből, ami az elmúlt napokban készült nálunk, hogy nekik ne kelljen sütni. Azért ne kelljen, mert kedden még iskola volt, és a karácsonyi nagytakarításra eleve nagyon kevés két nap, hát még, ha sütni is akar az ember. Ezért szokott az lenni, míg otthon laktam, hogy 23-án este elkezdtünk anyuval pogácsát gyártani, és 24-én hajnali 2-3 körül feküdtünk, mert akkorra lettünk kész. Itt szeretném megjegyezni, hogy hatalmas hülyeség ez a kedden még suliba megyünk téma, és nem értem, miért nem lehet az a két nap már a szünet része. Tavaly persze úgy is volt még kedden tanítás, hogy csütörtökön volt 24-e, nem hiába takarítottam még 24-én kora reggeltől kora estig. Nekem idén mázlim van azzal, hogy ezen a héten már semmit nem kellett csinálni munkával kapcsolatosan, mert így megvan a nagytakarítás, már csak a WC-t meg az előszobát kell kisuvickolni holnap, ami összesen fél óra, mivel mindkettőt megcsináltam már múlt héten egyszer, és aztán végigporszívózom a lakást, ami még fél óra, aztán slussz.

Úgyhogy most nekiállok hímezni egy kicsit, aztán majd alszom. Itt meg azt jegyezném meg, hogy kb. egy hete van kint a jelenleg olvasott könyvek között a Frost at Christmas, ehhez képest tegnap kezdtem el olvasni, és ma jutottam el a 42. oldalára. Összesen 280 van neki. Jól állok. Úgy sejtem, karácsony előtt ennek már nem érek a végére.

És a kedvenc ünnepem a karácsony, és már nagyon várom, és már csak egyet kell aludni :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai