Harry Potter és a Halál Ereklyéi 1. rész

Az abszolút premiert nem céloztuk meg végül, mert én már az este 10 órai hazaérkezéstől így is elég zombi lettem mára, és ennél sokkal rosszabb lenne a helyzet, ha fél 4-re érünk haza, amikor én 6-kor kelek csütörtökön.



Nagyon örülök, hogy két részben adják az utolsó könyv adaptációját. Nem azért, mert kétszer fizethetek mozijegyet. Az előző film nagyon béna lett attól, hogy nagyjából semmi lényeges nem került bele a könyvből, még kulcsmondatokat is úgy kihagytak belőle, mint a pinty. Ez azért tűnt fel, mert nekem a 6. könyv volt a kedvencem az emlékekben turkálás miatt. Ténykérdés, hogy a 7. részre pont annyira nem emlékszem már, mint az összes többire (a 6. kivételével), de a jelenetek visszahozták az emlékeim nagyobb részét. Ezek alapján összesen két olyan jelenetet figyeltem meg a filmben, ami máshogy volt a könyvben, és ebből csak az egyik rövidítés. (A másikat nem értem.)

Ez a film már nagyon sötét, és sok benne az effekt – ettől többször éreztem úgy, hogy szívbajt fogok kapni. Például a könyvek olvasásakor egyszer sem képzeltem el a kígyót, mert egyszerűen irtózom a kígyóktól – ehhez képest kellemes volt filmen látni akció közben. Nagyon fura hatása van egyébként annak, amikor egy-egy ijesztő jelenet valami vicces beszólással zárul, ez a könyvben fel sem tűnt. Nagyon tetszett az egész, nagyon várom a második felét, ennél többet nem is igazán tudok mondani róla. Nézzétek meg! (És ha valaki még nem látta, de érdekli, forduljon hozzám bátran, szívesen megnézem vele megint ;) )

Amit viszont megemlítenék, az a koppintás témaköre. Most, hogy olvasom A Gyűrűk Urát, kellemetlen párhuzamokat véltem felfedezni a két történet között. Most már nem örülök például a gonosz medálnak, amit felváltva kell hordani, és megőrjíti a viselőjét. Ennél sokkal kevésbé örülök Dumbledore hagyatékának, és a kiosztása közben elhangzó egyik mondatnak, ami szóról szóra így szerepel Tolkien könyvében is, miszerint azért kapod ezt a tárgyat, hogy világítson neked, amikor legnagyobb a sötétség. Biztosan véletlen, de az is biztos, hogy ciki. Nyilván nem vártam, hogy minden teljesen eredeti és áthallásoktól mentes, de ez a két példa szerintem durva nyúlás. Persze sebaj, ettől még a Harry Potter jó, hiába is utálják annyian, és továbbra is szeretem a könyveket, valamint az 1., a 2. és a 7/1. filmet :) A többi film meg azért még elmegy.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai