A tárnoki búcsú

Tata minden évben elvitt, és mindig csak ketten mentünk, mindig vonattal, aztán sétáltunk az állomásról a falu központjában. Nem tudom, a "mindig" hány évet takar valójában, lehet, hogy csak mondjuk hármat-négyet, de nem is ez a fontos. Minden évben felültem a mini hullámvasútra, amit nem tudtam már annyira értékelni a Vidámpark naaagy verziója után :) Egyszer Tata is felült velem a kalózhajóra, mert egyedül nem mehettem, kicsi voltam még. Szegény félt rajta! És ez nekem csak hosszú évek múlva esett le, mikor felidéződött valamiért az arca kalózhajózás közben. Na és a körhinta... De nem ám a gagyi lovacskás-malackás, hanem az igazi, a nagy! Azon is mindig együtt mentünk, mindketten nagyon szerettük, azóta is hiányzik. És minden évben kellett (!) választani szuvenírt. Kellett. Amikor egyszer nem akartam, hanem azt mondtam, hogy inkább kérek egy perecet, akkor kikaptam: megvette a perecet, majd azt mondta, addig nem megyünk haza, amíg nem választok egy szuvenírt. Hát, ekkor egy nyakláncom lett. Vagy az életfa medálos, vagy a napocskás. Már nem tudom, melyik, de mindkettőt évekig hordtam, sokszor egyszerre. Amióta Tata meghalt, nem voltam a búcsúban, pedig ennek 12 éve lesz lassan. (Tata már 80 éves lenne idén!)

Most kikerestem Tárnok nagyközség (nekem falu, punktum) honlapjáról, hogy október 7. utáni vasárnap és hétfőn van a búcsú minden évben, úgyhogy ezt most jegyeztem: idén október 10-én Tárnokra kell menni, nincs mese. Végig kell járni a vásárt, és fel kell ülni a körhintára, ha még megvan.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai