Charlie St. Cloud

[embed]http://www.youtube.com/watch?v=MzgOvvMi8Lg[embed]

A trailer nem igazán tetszett, de ez a halál utáni életes dolog azért csak felkeltette az érdeklődésemet. Ezt a Zac Efront én csak a Hajlakkban láttam, onnan sem emlékszem rá, csak sejtem, hogy ő lehetett a menő srác, akibe a dagi csajszi (is) szerelmes. Ebben a filmben nem volt rossz, bár néha kicsit zavart a nézése – elég nyálas szegény.

A sztori érdekes (nyilván már meg is van ezres alatt az alapjául szolgáló könyv…), bár kicsit megnyirbáltnak tűnik, valószínűleg olyasmi lesz a könyv, mint a Lovely Bones, úgy értem, szerintem hasonló szisztéma szerint válogatták ki itt is a főbb jeleneteket a filmhez. Adott egy fiú, aki épp most érettségizett le, szuperül vitorlázik, imádja a családja, mármint az anyukája meg a 11 éves kisöccse. Azt hiszem, jó lesz, ha bővebben ábrázolja majd a könyv a fiútestvérek közötti kapcsolatot, mert olyat még nem igazán láttam, se könyvben, se filmben, se életben, pedig érdekel. Majd jól rajta tartom a szemem Bencén és Matyin :), de ők most még kicsik ehhez. Szóval tetszett nekem, hogy megy az egymás állandó oltogatása, folyamatos püfölése, de közben nagyon szeretik egymást. A konfliktust az adja, hogy a kisöcs meghal egy autóbalesetben, amiben a báty vezet, bár nem ő a vétkes sofőr. Charlie is majdnem meghal, az őt újraélesztő mentős hatalmas csodának is tartja élete végéig, hogy megmaradt. Charlie tehát túléli, Sam nem, ezért Charlie-nak lelkifurdalása lesz, merthogy aznap este otthon kellett volna maradnia az öccsével, nem pedig elvinni furikázni. A lelkifurdalás miatt nem megy egyetemre, nem lesz belőle nagy vitorlázó sem, helyette a helyi temetőben lesz gondnok, és minden este baseballozik az öccsével az erdőben, mert látja az öccsét. Öt évig így éldegél, már az összes volt évfolyamtársa végez az egyetemen, mindből lesz valaki, amikor ő még mindig libákat kerget a temetőben. Ekkor érkezik meg a szintén volt évfolyamtárs Tess, és indul a cselekmény, amiben van egy hatalmas fordulat is, ami szerintem igazán jól sikerült. Mondjuk jelen formájában teljesen logikátlan, mármint a film saját logikája szerint is, de erről is azt gondolom, majd a könyvben logikus lesz. Már alig várom, bár csak a jó ég tudja, sor kerül-e rá a közeljövőben… (Mert az órarendről még mindig nuku infóm van.)

Azért egyszer-kétszer meg lehet nézni ezt a filmet, egyáltalán nem rossz.

Ez a plakát:



Ez meg a könyv borítója:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai