Bürokrácia

Annyira szeretem.

Tegnap elmentünk Tomival EU egészségbiztosítási kártyát csináltatni a XI. kerületbe. Tomi kb. 5 perc alatt kapott is. Én nem.

Bementem, leültem, szólított az ötvenes hölgy.

- Dolgozik Ön, hölgyem?
- Igen.
- És mit dolgozik?
- Angolt tanítok.
- Az ELTE-s jogviszonya még él?
- Nem.
- És miért nem?
- Mert már elvégeztem az egyetemet.
- Akkor nem tudok Önnek kártyát adni, hölgyem.
(Részemről döbbent csönd. Próbáltam dekódolni az üzenetet. EU kártyát csak egyetemisták kaphatnak, vagy mi van?)
- Sajnálom, de jogviszony nélkül nem adhatok kátyát, hölgyem, megérti, hölgyem, jogviszony kell hozzá, hölgyem.
(Kis töprengés után:)
- Pedig adószámos magánszemély vagyok...
(Szavamba vág:)
- Ez engem nem érdekel, hölgyem.
(Visszaveszem a szót:)
- És még TB-t is fizetek, minden hónapban 4950 forintot.
- Fizet TB-t?
- Igen.
- Hát akkor Ön engem teljesen félrevezet, hölgyem.
(Mé, bakker, mert válaszoltam a kérdésedre?)

Mindenesetre kiderült, hogy az OEP-es jogviszonyomról hablatyol. Most őszintén, tegye fel a kezét,  aki azonnal érti a váltást, ha megkérdezik, él-e még az ELTE-s jogviszonya, majd elkezdik győzködni, hogy jogviszony nélkül nincs kártya. Most majd mehetek vissza az APEH-es határozattal, amin az van, hogy mostantól fizessek szépen 4950 Ft-ot minden hónapban, majd akkor kapok kártyát. Én mindezek mellett még az első 3 havi TB-befizetés bizonylatát is elviszem majd magammal, nehogy eljátsszák velem azt a viccet, hogy most már minden tuti, csak még a csekkekért szíveskedjek hazafáradni. Ja, az APEH még nem jelentette be az OEP-nél április óta, hogy fizetem a nyomorult TB-t, ehhez külön gratulálok, és külön köszönöm.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai