Liza fürdik

Ismét. Úgyis már egy hete, hogy utoljára beraktam a kádba. Szegény annak köszönheti ezt az intenzív tisztán tartást, hogy próbálok rájönni, mivel lehet a viszketését megszüntetni, és eddig minden ötletemnek köze volt a fürdéshez. A mai változat lényege az volt, hogy lefőztem egy nagy fazékban egy jó tömény kamillateát, amit beleszűrtem a kádba, aztán addig engedtem rá hideg vizet, amíg langyos nem lett a lötty. Utána kérleltem egy darabig a kutyát, hogy jöjjön be a fürdőbe, de ő sejtette, mi fog akkor vele történni, ezért megtagadta az engedelmességet. Ezt egyébként tündéri aranyosan csinálja. Pislogás nélkül bámul a szemembe, míg én dumálok és a fürdőszoba irányába mutatok, majd néha félrenéz. Úgy tesz, mintha nem látna-hallana :) Mondtam neki, ha nem jön, akkor viszem, úgyhogy végül ez is történt. Megmostam kamillateában kamillás samponnal kétszer, közben meg beszéltem hozzá. Azt vettük észre anyuval, hogy Liza megnyugszik, ha a stresszes fürdés közben beszélünk hozzá. Ha érti, ha nem. Ennek biztosan a bizalomhoz van köze, na meg ahhoz, hogy az eddigi 14 év alatt rosszat még nem tettünk neki, ha segíteni próbáltunk, attól vagy jobban lett, vagy legrosszabb esetben nem változott a helyzete. (Egyébként éppen a bizalom miatt lenne jó megkeresni és fellógatni azt a kedves gazdit, aki a napokban az autójából dobta ki a kutyáját menet közben, fékezés nélkül. Az ilyen rohadék nem biztos, hogy kell erre a világra.) Miután kiszedtem a kutyát a kádból, megtörölgettem, kapott egy kocka csokit, mert okos volt, aztán fertőtlenítettem a kádat. Az egész történet elejétől a végéig mintegy 25 percet vesz igénybe, úgyhogy nem olyan nagy cucc. Jelenleg úgy tűnik, részben bejött a taktika. Most egy helyen vakarja magát a kutya, a többin nem, viszont cserébe fantasztikus illata van :) Még neki is tetszik, mert eddig nem próbálta leszedni magáról. Ha végül kiderül, hogy egyáltalán nem hatott a kezelés, mert megint vakarózni kezd, akkor megy a töprengés ismét. Ha valakinek ötlete van, hogy lehet egy kutyát megszabadítani a viszketésétől, ossza meg velem :) (Plusz infó, hogy a kutyának bolhája az elmúlt 10 évben nem volt, valamint valószínűleg nem is rühes, mert minden valószínűség szerint a simogatás miatt azt már elkaptuk volna tőle.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai