Emlékszem,

a délszláv háború idején már néztem híradót, és amikor arról számoltak be, hogy Szegeden hallani a bombázásokat, nagyon féltem, hogy nálunk is háború lesz. A szüleim persze nyugtattak, hogy ez nem valószínű, de én attól még hetekig gondoltam arra, milyen lesz majd egy óvóhelyen hallgatni a bombákat, és vajon fog-e még állni a házunk meg a suli, amikor előjöhetünk, és vajon az egész család meg az egész osztály túléli-e.

Na, hát, most ennyire közvetlennek nem érzem a veszélyt, de marhára nem vagyok nyugodt. Egész nap ezen a helyzeten szorongok, és igyekszem nem beleképzelni magam senki érintett helyébe, pl. azéba sem, aki egy kórház alagsorában szüli meg a gyerekét, és a pici, magatehetetlen csecsemőjével a karjában hallgatja a rakétákat. Amikor megtudta, hogy terhes, valószínűleg rémálmában sem gondolta, hogy ilyen horror közepébe érkezik majd a gyereke. Nem tudom, hogyan tudják megőrizni az ép elméjüket azok, akiket most épp felszabadítanak az oroszok. Téboly, tényleg. Muszáj lesz kezdeni magammal valamit, mert hetekig-hónapokig nem lehet ezen rágódni ilyen intenzitással. Ja, mert olyan szerencsés vagyok, hogy nem az én városomban történnek ezek az események. És igen, azért vagyok még nagyon hálás, hogy az egyik gyerekem még nagyon pici, a másiknak meg nem tökéletes még a némettudása, így, még ha szóba kerül is a gyerekek közt a háború, ő nem tud róla, mert nem ismeri még a Krieg szót.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai