Szoptatás

Most se kezdődött egyszerűen, viszont hamar egyszerűvé vált, remélem, így is marad. Flóránál sokat küzdöttünk ezzel a dologgal, mert nagyon pici volt születésekor. Mivel elég sokáig rendesen féltem, hogy nem fog menni, volt otthon egy doboz tápszer vész esetére. Párszor a határán voltam, hogy felbontsam, amikor nagyon kétségbeejtőnek éreztem a helyzetet (amikor úgy tűnt, nem tudok lépést tartani Flóra étvágyával, hiába fejek, mint az őrült). A kórházban cumisüvegre szoktatták, mert az volt a legegyszerűbb. Mivel szoptatni őt nem volt sem gyors, sem problémamentes, üvegből kapta a lefejt tejet (amikor már láttak rá esélyt, hogy belátható időn belül ki lehet venni az orrszondát). A cumisüveg azért jó, mert cumizavart okoz (nem mindig, de gyakran), és nálunk okozott is, úgyhogy egyre nehezebbé vált a gyerek szoptatásra terelése. Ez egy idegőrlő ördögi kör. Aztán egy kórházi kontrollon, amikor vért vettek attól az apró babától, cumit toltak a szájába, hogy ne ordítson (surprise, surprise: egy csecsemő cumival a szájában is kiválóan tud ordítani), ami két napra az addigi eredményeinket is lenullázta (szoptatás terén mármint). Ennél fogva erős tiltakozás van bennem a cumival és a cumisüveggel szemben is. Cumit tőlünk sosem kapott Flóra, akkor sem, amikor nagyon rossz volt, hogy nem tudtuk elaltatni semmilyen módszerrel, és fél éjszakákon át igyekeztünk rávenni az alvásra. A cumisüvegről meg az első adandó alkalommal leszoktunk (= eltettem, aztán annyi).

Ilyen előzmények után Violának sincs cumija, és remélem, hogy amikor nagyon nehéz lesz, akkor sem fogok megtörni, és cumisüveget sem kap, meg nincs vész esetére dugitápszer, ezzel is csökkentjük a kísértést.

Sokszor, sok anyukától olvastam/hallottam már, hogy a tápszer mellett döntött, mégpedig azért, mert az a legegyszerűbb. Ezen mindig megdöbbenek. Simán elhiszem, hogy a gyerek nem lesz betegesebb akkor, ha tápszert kap, mert sokaknak ez a tapasztalata pl. egy tápszeres és egy anyatejes gyerek mellett. Szóval nem emiatt vagyok nagyon a tápszer ellen, hanem azért, mert én elég kényelmes vagyok sok mindenben, akár még lusta is, és szerintem a tápszeres megoldás pont sokkal bonyolultabb, mint a szoptatás. Az éjszaka közepén tejet melegíteni is elég nagy szívás volt Flóránál, és akkor belegondolok, mekkora buli lehet félálomban ügyelni rá, mennyi port kanalaz az ember mennyi vízbe, amely vizet persze előbb forralni kell és visszahűteni (jó, ezt nem muszáj pont akkor, amikor etetni kell a babát), vagy van babavíz, de akkor azt meg megint csak melegíteni kell... Utazás közben is ez a körülményesebb.

Szóval, bár az eleje nem mindig könnyű, mégis a leginkább "lustaanya-kompatibilis" mód a szoptatás, nekem úgy tűnik.

Megjegyzések

  1. Szerintem a legszarabb az is-is. Amikor az ember szoptat is, de kell tápszeres pótlás is.
    De amúgy a tápszer annyiban egyszerűbb, hogy bárki más odaadhatja a gyereknek, tehát lehet időnként aludni, elmenni fodrászhoz, sportolni, bármi ilyesmi. Egy szoptatott gyerekhez jópár hónapig teljesen hozzá van láncolva az ember. Ráadásul nagyon-nagyon kiszámíthatatlan is, hogy mikor fog enni, a tápszernél hamarabb lehet beállni egy ritmusra. Szerintem erre gondolnak az "egyszerűség" alatt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez mondjuk tényleg így van, a szoptatott babának csak az anyja tud enni adni, de aki cumisüveget kap, a mellől a gyerek mellől le lehet lépni legalább néhány órára. Ilyen szempontból valóban egyszerűbb megoldás.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai