Verselemzés

"A nap nyugodni tér,
leszáll a csendes éj, 
már búcsút mondunk. 
A tölgy a bérc alatt 
oly búsan bólogat, 
mert el kell válnunk. 

Míg jő a pirkadat, 
és újra kél a nap, 
én ébren várlak. 
Ha zeng majd száz madár, 
s a selymes pille száll, 
hát újra látlak!"

Igazából csak az első versszakot éneklem neki altatáskor, mert a másodikat nem bírom megjegyezni. Nem mintha olyan bonyolult lenne. Még novemberben vettem fel a repertoárba, ekkor történt, hogy végighallgatta, majd azt mondta:
- Nem értem. Búsan... búsan... Ezt nem értem.
Nagyon tetszett, hogy észrevette a számára ismeretlen szót, és meg is kérdezte, hogy az mi. Megbeszéltük, hogy a bús szomorú, utána pár este még ezt elmondta.

A Bóbita születése óta kötelező minden altatásnál*, ma is énekeltem.
"Bóbita, Bóbita álmos,
elpihen őszi levélen,
két csiga őrzi az álmát,
szunnyad az ág sűrűjében."

Azt kérdezi a gyerek a versszak végén:
- Mi az a szilevél?
:)
Erről azonnal eszembe jutott a magam hasonló koromból származó kalandja a harmadik versszakkal:
"Termeiben sok a vendég,
törpekirály fia-lánya."
Ezt én mindig úgy értettem, hogy "békakirályfi a lánya", és nem bírtam kibogozni, hogy lehet valakinek királyfi a lánya. Mondjuk, én nem kérdeztem meg anyut.


*Mostanában Tomi többet altatja, mint én, de ha én megyek be a gyerekhez, akkor először A nap nyugodni tér, utána Bóbita, végül Brahms Altatója szép szöveggel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai