Advent

Idén először nem fenyő (vagy egyéb örökzöld) van a koszorúnkon. Eddig mindig vagy virágboltban vettem az ágacskákat, vagy Tomi anyukájától kaptuk (náluk a kertben van fenyő). Most a járvány miatt zárva vannak a virágboltok, haza meg nem megyünk, mert sem vinni, sem hozni nem szeretnénk a betegséget. Megkérdeztem egy itteni csoportban, ki hol szerzi be a fenyőágakat, amire kiderült, hogy több virágbolt is nyitva maradt mégis, plusz a Spar és a Hofer is árul ilyet, valamint a piacokon is érdemes próbálkozni. Na, neki is indultam pénteken, és a következők történtek:

- a Sparban nem volt gally, csak kész koszorú,
- a Hoferben ugyanez,
- a környékünkön egy virágbolt sincs nyitva,
- a piacon valóban árulnak fenyőágat: olyan hosszú, mint a karom, viszont annyi használható ágacska sincs rajta, ami a fél koszorúmra elég lenne, tiszta csoffadt az egész. Öt euróba kerül.

Így esett, hogy inkább vettem 6 euróért 6 méter zöld selyemszalagot, és azzal tekertem körbe az alapot. Vicces módon pont nem volt elég, és kb. 5 centi üresen maradt, de eszembe jutott, hogy van piros szalagom, ráadásul, mint kiderült, ugyanolyan széles, mint a zöld, úgyhogy azzal mentettem meg a helyzetet, és az a gyertya lesz a negyedik, amelyik a piros részre került. Tegnap láttam hozzá, de csak ma fejeztem be, mert sokáig tartott, mire kitaláltam, hogyan rögzítsem a mindenféléket a selyemszalagra. Végül csak sikerült: drótot kötöttem rájuk vagy szúrtam beléjük, és azt bebújtattam a szalag alá. Nem gondoltam volna, hogy tetszeni fog a végeredmény, aztán mégis.


(A tálat azóta fehérre cseréltem, és azóta sem tudom eldönteni, melyik jobb alatta.)

Flóra a nap folyamán többször:

- Szép a koszorú. Anya, ezt nem a Flóra csinálta?

Nem, mert az első pillanatban megunta a dolgot, és inkább elment játszani. Jövőre már biztosan lelkesebb lesz.

Szintén Flóra volt az, aki délután, amikor aludnia kellett volna, és én mellette feküdtem, egyszer csak odagurult hozzám, és azt suttogta:

- Anya, jön a Mikulás?
- Igen, nemsokára jön.
- Ma?
:)

A szüleimmel az esti videótelefonálás közben gyújtottuk meg az ő koszorújukon az első gyertyát, és énekeltünk egy karácsonyi dalt, aztán lefekvés előtt itt is meggyújtottuk hárman az elsőt, és meghallgattuk ezt*.

*Hét éve én is énekeltem az általános iskolám kórusának karácsonyi koncertjén a zenei tagozat 30. (?) évfordulója alkalmából, és ez is a repertoár része volt. Azóta minden karácsonyi időszakban sokat hallgatom, nagyon megtetszett.

Megjegyzések

  1. Nagyon szép koszorú lett, ügyes vagy!!
    A dalt viszont nem tudom hallgatni, a saját blogom bejegyzései ugranak be. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Azt is, hogy szóltál, hogy nem jó a link. Nem tudom, hogyan hoztam össze, hogy a bejegyzések listájára mutasson, mindenesetre most már elvileg jó.

      Törlés
    2. Jó, igen, köszi!
      Szeretem a kórusműveket és ezt még nem ismertem. :)

      Törlés
    3. Örülök, ha neked is tetszik :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai