Semmering

Múlt hétfőn estefelé indultunk, szerda kora este értünk vissza. Teljesen véletlenül ugyanabban a hotelben foglaltunk szobát, ahol már tavaly ősszel is, csak tavaly végül nem jutottunk el. A hotel fent van a hegyen, kellemes, csendes, kényelmes, még egy medencéje is van. Kedden a semmeringi vasút vonalát követő túra első 10 km-ét tettük meg, majd visszavonatoztunk Semmeringbe. Csak azt sajnáltuk, hogy két és fél órát kellett ülni a váróban Breitensteinban, így mire megjött a vonat, már pont nem lehetett látni a viaduktokról a völgyeket, na de majd legközelebb. Az erdő egyébként gyönyörű volt, és meglepően zöld. Szerdán délelőtt eljöttünk a hotelből, átmentünk még Reichenau an der Raxba, és megnéztük a várat, Sissiék nyaralóját, a régi Rudolfsbad hűlt helyét, a parkot a zenepavilonnal és a tóval, valamint a Wartholz-villát, Habsburg Ottó szülőházát. Egyik épületbe sem lehetett bemenni, se kívülről mindet alaposan körbejártuk, már ha lehetőség volt rá.

Jól éreztük magunkat, meg is beszéltük, hogy legközelebb egy hétre megyünk. Rengeteg túraúrvonal van a környéken, nagyon szép a táj, szóval érdemes.

Ausztriában jóval egyszerűbb kirándulni, mint otthon, mert a turistajelzések mellett ezek a sárga táblák is ott vannak minden útelágazás előtt két méterrel.
Ez itt Ghega, a semmeringi vasút építőjének emlékműve.

Vonatos játszótér :)

Ez egy fura szoborpark.

Ez meg a breitensteini állomás, ide igyekeztünk, ekkor még 7 km-re voltunk tőle.

20 schillinges kilátás - mert a régi 20 schillinges hátuljára ez került

A vasút építésére 1848-ban Bécsből hoztak több ezer elégedetlenkedő, elszegényedett munkást. Ilyen házakban laktak az építkezés 5-6 éve alatt.

Ferenc József édesanyja, Zsófia ellátogatott az építkezésre, és amikor meglátta, milyen nyomorban élnek a munkások, megesett rajtuk a szíve. Ezért aztán építtetett nekik egy templomot, és lelkészt is adott hozzá. Nekem ennél a sztorinál végem volt, egyszerűen azóta sem tudok túllendülni Zsófia lényeglátó képességén. (Elnézést kérek a tiszteletlenségemért.)

Ez a Panhans szálló Semmeringben, a XX. század elején Európa grand hoteljei közt tartották számon. Most épp felújítják.
Ez már Reichenau

Sissiék nyaralója egészen Rudolf haláláig.
Magántulajdon, lakások kiadók benne, bemenni nem lehet, de a falán számomra teljesen új fényképek láthatók, mindegyik itt készült, a Rudolf-villában.
A zenepavilon

És ezen a birtokon született Habsburg Ottó, csak a villát magát nem lehetett lefényképezni, eltakarják a fák. Ez egy melléképület lehet.