Megint kifutott egy csoport

Ez most egy nagyon haladó Business English tanfolyam volt, és hétfőn ugyanilyet kezdek. Tetszik, hogy már csak hét hétig tart egy etap, és nem kilencig, sokkal könnyebb nem durván belefáradni a csoportba. Amúgy ez a mostani tök jó volt, csak egyszer éreztem, hogy menjenek már innen, egy kisebb konfliktusnál. Volt egy srác, aki nagyon okos, de még annál is sokkal okosabbnak gondolja magát, olyannyira, hogy nem is nagyon fogad el javítást tőlem, pl. rengetegszer elmondtam, hogy az examine az nem "igzamain", hanem "igzamin" (nem kezdek el IPA-jeleket másolgatni, szóval ez így csak kb. pontos), de nem érdekelte, csakazértis maradt az "igzamain"-nál. Na, ez még nem lett volna bosszantó, mert én azzal, hogy kijavítom, megcselekedtem, amit megkövetelt a szakma, onnantól kezdve lelke rajta. De nekiállt szívatni, a jó ég tudja, honnan, de minden órára szerzett valami olyan szót, amit még sosem láttam, viszont legalább valami olyan tudományterület szakkifejezése, amihez semmilyen nyelven nem konyítok semmit, és megkérdezte, mit jelent, hogy kell kiejteni, majd lesajnálóan nézett, amikor elmondtam, hogy nem tudom, nem ismerem a kifejezést. A kedvencem az equiprimordial volt, ami egy filozófiai kifejezés, amit 1960-ban találtak ki, és feltehetőleg azért nem hallottam még soha, mert viszonylag ritkán olvasok filozófiai értekezéseket. Addig fajult a dolog, hogy a hét elején egy rövid beszédet kellett tartanom arról, hogy sosem állítottam, hogy az angol nyelv összes szavát ismerem, és igen, lehet találni olyanokat, amiket nem ismerek, jó szívvel ajánlom pl. a biológia ill. természettudományok vagy akár a filozófia területét, mely területekről alapszintű ismereteim vannak, ezért a szakkifejezéseik közül is keveset ismerek, ami viszont nem az angoltudásomat minősíti. Plusz felhívtam a figyelmet arra, hogy a diplomámban nem az áll, hogy angol szótár, hanem az, hogy angolnyelv-tanár. Amúgy nem ritka ez a jelenség, egy csomó kolléga mondta már, hogy az erős haladó csoportokban mindig van minimum egy ember, akinek ez a hobbija, és mindig el kell mondaniuk, hogy ők nem szótár, az anyanyelvieknek is, mert bizony tőlük is tudnak olyat kérdezni, amit nem tudnak.

Ettől függetlenül jó kis csoport volt ez, motivált, érdeklődő, jó, hát a Business English business részét annyira nem kedvelték, amit meg is értek. Sütöttem nekik sütit az utolsó napra, ők meg írtak nekem egy tök aranyos képeslapot, és még csokit is kaptam. Megnéztük Michael Moore-tól a Capitalism: A Love Story című filmet, majd megbeszéltük, hogyan akar manipulálni a pasi, és mennyire van rá szükség, mennyire jönne át a mondanivalója az extrém befolyásolás nélkül. Szóval jó volt.

És akkor hétfőn még egy kör ugyanilyen. Vagy hát remélem, nem ugyanilyen. Hátha ez egy olyan haladó csoport lesz, amelyikből kimarad a tudálékos tag.

Megjegyzések

  1. Nem jártál tegnap kora délután a Kecskeméti utcában? Ha nem, akkor van egy hasonmásod. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De! Anyuval megnéztük a PIM-ben a Petőfi- és Arany-kiállítást. Amikor láttál, még egyedül voltam?

      Törlés
    2. Igen, meg a Kalvin kornyeken lattalak.

      Törlés
    3. Akkor éppen forró levest kerestem a kicsit megfázott torkomra :) Nem volt könnyű, de végül csak sikerült.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai