Azúr Ablak másodszor

Máltán még sokáig hír lesz, hogy összeomlott (Adélnak igaza van, tényleg olyan, mintha nekünk holnapra eltűnne a Balatonunk vagy a Kékestetőnk), megy a köpködés, hogy ki tehet róla (a kormány, mert nem csinált semmit, az ellenzék, mert szintén nem csinált semmit, hogy a kormány csináljon valamit, a nyomik, akik szaladgáltak a tetején, a kormány, aki nem büntette meg őket, stb.), mi lesz most Gozóval, érdemes-e ezek után meglátogatni a Dwejra-öblöt, satöbbisatöbbisatöbbi. Ennek okán napi legalább két cikk íródik, és én csak egy máltai híroldalt követek, szóval... A lényeg, hogy ma nagyon érdekeset láttam: néhány búvár (a tilalom ellenére, nyilván) kivonult a helyszínre, merült egyet, megnézte, mi maradt szegény Azúr Ablakból, és le is videózta. A híroldal meg megosztotta a közzel az anyagot. Nagyon érdekes, szerintem érdemes megnézni. Ha nem is mind a hat percet, de legalább belekattintgatni, meg aztán a második videó csak két perc. Itt látható.

Amúgy sosem jutna eszembe búvárkodni, már az is félelmet kelt bennem, ha csak belegondolok, milyen lehet. Itt, az Azúr Ablak lábánál van egy óriási barlangrendszer, aminek a bejárata egy kisebb medencéből nyílik. Többször megesett, hogy én békésen úszkáltam a kis medencében, aztán jött egy csapat búvár, lemerültek, és amíg én ott voltam, már nem is jöttek fel. Meg olyan is volt, hogy békésen úszkáltam, aztán váratlanul buborékok jelentek meg körülöttem, később fényeket láttam magam alatt, majd színeket is, és felbukkant körülöttem egy csomó búvár. Hátborzongató élmény mindkettő. Soha nem mernék bemenni egy olyan barlangba, ami a víz alatt van, ráadásul nem is önmagában áll, hanem konkrétan egy labirintus. Nem olyan nehéz ám abba belehalni, csak szólok. Brrr. Itt most nem mentek be semmilyen barlangba, de 10-50 méter mélyen úszkáltak, hát úristen. Azért a videóért köszi, tök jó lett.

Ha ehhez hozzáveszem a vízbe fúlós rémálmaimat (nem volt belőlük sok, hála az égnek), egészen hajlamos lennék azt hinni, hogy volt előző életem, és esetleg azzal ért véget, hogy vízbe fúltam.

Megjegyzések

  1. Az elsőt sajnos nem tudom megnézni, valamiért nem tudja lejátszani. Viszont nekem nagy vágyam ez a búvárkodás, itthon Gyékényesen lehet próbamerülni, csodálatos felvételek vannak fenn youtube-on. Tavaly ott nyaraltunk, nem próbáltam ki, féltem. Majd idén!
    Mondjuk, én pont nem vagyok jó úszó... :D És vicces, hogy a kedvenc sportom az evezés.
    Visszatérve az Azúr Ablakra, még mindig sokszor eszembe jut, hogy mennyire szomorú ez, meg az, hogy mennyire kár ezért a bolygóért. :(

    VálaszTörlés
  2. Hát, ha _elég_ jó úszó vagy, annyi szerintem már elég :) A vízijártassági, amit a kajakozáshoz kellett letenni, tulajdonképpen csak annyi, hogy hat-hét hosszt, kb. 200 métert úszol az uszodában. Ha nem fulladsz bele, megkapod.

    Ha idén kipróbálod a merülést, mesélj róla mindenképp :) Majd borzongok egy jót.

    Egy hozzászólásban azt olvastam, hogy az Azúr Ablak öblének túloldalán dinamittal robbantottak szét egy barlangot, hogy kényelmesen lehessen hajókázni a Belső-tó meg az Azúr Ablak között, és ezért is lehessen pénzt szedni a turistáktól. Ha ez igaz, én is el tudom képzelni, hogy ez sem tett jót szerencsétlen sziklaívnek.

    VálaszTörlés
  3. Hát, ennyi úszásra képtelen vagyok, hiányzik hozzá az izomzatom. Mondjuk talán egy hossz, és akkor nagy lihegés. :) Viszont én kenuzom. Az biztonságosabb, nem? :D

    Ha igaz a dinamitos dolog, akkor ez a bolygó megérett a pusztulásra. Komolyan, a pénz miatt robbantani? Persze, hogy leomlott szegény, ennél kevesebbtől is omlottak már le sziklák, házak. Meg azért onnan nem túl messze földrengés is volt, ki tudja, a föld mit csinál kínjában odalenn? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, mióta hajózható a Belső-tó és az Azúr Ablak közti rész, de ha dinamittal robbantották is ki a barlangot, az már régen történhetett. Ettől még meggyengíthette a robbanás az Azúr Ablakot, de ez nem mostanában történt. És tényleg, földrengés is volt kicsit északabbra, ki tudja, az mit okozott.

      Hát, gyerekkoromban a kajakhoz és a kenuhoz is kellett vízibiztonsági :) De amúgy ha kenuban evezni tudsz, izomzatod is van az úszáshoz is :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai