Szilveszter

Este bementem a belvárosba, és néztem egy kicsit Strausstól A denevért az Opera előtti kivetítőn, elsétáltam a Kärtner Straßén a Stephansdomig, ahol egy kicsit belehallgattam az élő koncertbe, aztán végigsétáltam a Grabenen, és néztem a keringőzőket, majd átmetróztam a Rathaushoz, ahol szintén volt élő koncert (valami osztrák szupersztár énekelt, akit én nyilván nem ismerek), vettem malacos bögrében gyerekpuncsot, végül hazajöttem. Nincs összehasonlítási alapom, mert még sosem mentem be a városba szilveszterkor, de itt elég kulturáltan ment a szórakozás, pl. egyetlen petárdát sem hajított el senki, és csak egy darab részeg párt láttam, pedig nem volt kicsi a tömeg. Aztán lehet, hogy Pesten sem fél 9-re nyom be és hajigálja el a petárdáit az, akinek ettől szép ez az este.








Érdekes volt látni az üres jégpályát.


Itthon Skype-on csatlakoztam be az otthoni buliba, és tök jó volt. Csak egyszer szakadt meg a hívás, de egyébként tökéletes volt a vonal, úgyhogy tudtunk játszani Kérdett! Felelek-et (megnyertem), valamint ott tudtam lenni éjfélkor, amikor koccintottak, és aztán még tűzijátékot is mutatott anyu. Amúgy itt kora délutántól hajnali 1-ig, 2-ig folyamatosan robbantgattak, konkrétan az ablakunk alatt is, isteni volt. Akadt egy-egy durranás, amitől komolyan megijedtem, és olyan is volt, hogy beleremegett az ablak, és feldőlt a nekitámasztott kép. Van valaki a környéken, aki biztos túl korán bealudt, és még maradt muníciója, mert félóránként elhajít még egy petárdát, biztos, ami tuti. Sosem fogom ezt megérteni, irtózatosan zavaró, félelmetes és veszélyes is, nehezemre esik elhinni, hogy van, akinek ez jelenti a szórakozást. Na de a lényeg, hogy ez a skype-os szilveszterezés tök jó volt, egyáltalán nem éreztem egyedül magam.



Tomi 3 körül ért haza, ettünk virslit, társasoztunk, koccintottunk (a pezsgő mindig rossz, de azt hiszem, ilyen rosszat még sosem ittam - csak szárazat árultak, úgyhogy legközelebb otthonról hozom ezt is, vagy alkoholmenteset iszunk), aztán 5 körül eldőltünk, és legközelebb 2-kor tértünk magunkhoz.



Eddig egész jó ez a 2017, mindössze Tomi főnöke kezdte agyroggyanással az évet. Az éjféli koccintáskor közölte, hogy Tomi (aki most 10 napot dolgozik szabadnap nélkül, és ebből a hatodik napnál jár) holnap dupla műszakot fog csinálni, tehát megcsinálja a délelőttit, kap két óra szabadidőt, majd megcsinálja a délutánit is. Ez azt jelenti, hogy 8 óra helyett úgy 16-ot fog dolgozni. Szerintem szinte tuti, hogy ez az ember nem normális. Remélem, hamar lesz valami más munka.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai