Szeptember 11.

Nem semmi, hogy már 15 éve volt. Ez is olyan esemény, hogy kb. mindenki emlékszik, mit csinált éppen akkor. Én például pont hazaértem, és bekapcsoltam a tévét, miután az első gép belerepült az egyik toronyba, és élőben láttam, amikor a második becsapódott a másikba. Döbbenetes volt, nem is akartam elhinni, hogy ez a valóság. Órákon át néztem a tévét, teljesen sokkolt, amit láttam, és csak azért álltam fel a tévé elől, mert épp beteg voltam, és mennem kellett a háziorvoshoz, aki 6-tól rendelt. Emiatt emlékszem arra is, hogy ez egy keddi nap volt. A buszon azon gondolkodtam, vajon a többi ember, aki körülöttem utazik, tud-e már arról, hogy mi történt. A képkockák közül az maradt meg legélesebben, hogy két nő a tornyoktól nem messze egy kocsi mögé bújik el, és odarohan hozzájuk egy pasi, kitaszigálja őket onnan, és kiabál, hogy ott nem biztonságos, menjenek onnan. Nem értettem, miből gondolták, hogy ott jó lesz nekik, az apokalipszis közepén egy kocsi mögött. Amikor később arról olvastam egy cikket, milyen logikátlan módon cselekszik az ember sokkos állapotban, akkor értettem meg, hogy ők akkor miért a mögé az autó mögé bújtak ahelyett, hogy marha messzire futottak volna. Az évfordulón megnéztem néhány rövid videót, ami akkor készült, és még most is hihetetlen az a pusztítás, meg az is, hogy milyen gyorsan magához tért utána New York, milyen gyorsan újjáépítették a környéket.

Gondolom, az soha nem fog kiderülni, mi történt aznap, és mivel az összeesküvés-történetek nem érdekelnek különösebben, én úgy veszem, hogy nem tudjuk, ki tervelte ki és hajtotta végre a merényleteket. Csak az biztos, hogy nagyon sokan meghaltak, és nagyon átalakult az események után a világ.

Megjegyzések

  1. Igen, ez tényleg ilyen, hogy mindenki emlékszik. Én éppen itthon voltam, 13 éves voltam, tv-ztem, mindenki dolgozott. Iszonyatosan féltem. Anyámékat hazaküldték a munkahelyéről, apám egy műszaki áruházban a tv-kben látta, hogy mi történik. Mondta, hogy teljesen pánikba estek az emberek, hogy megtámadták Amerikát, és ki fog törni a világháború.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra nem emlékszem, a háborútól féltem-e, de könnyen el tudom képzelni, hogy igen. Viszont most eszembe jutott, hogy másnap volt óránk az anyanyelvi angoltanárunkkal, aki akkor talán egy brit pasi volt, ő kérdezte, mit éreztünk, amikor láttuk a híreket, és nagyon meglepett, hogy sok osztálytársam csak vonogatta a vállát, hogy ő semmit.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai