Felesleges paráztatás

Miután kiderült, hogy nem tudunk együtt utazni a Balatonhoz Tomival, mert ő előbb hazamegy, sokáig töprengtem, hogyan jussak el Gyenesdiásra. Úgy tűnt, megyek Szombathelyre 20 euróért, ott alszom 12-ért, és szombat reggel Keszthelyre vonatozom 10-ért, ahol Tomi fog várni. De tegnap egy lány feltette egy FB-csoportba, hogy 15-ért van mára pesti vonatjegye, úgyhogy úgy döntöttem, ma hazamegyek, otthon alszom ingyen, és reggel 10 euróért lemegyek Keszthelyre, mert ez a legegyszerűbb.

Ma délelőtt meg is kaptam a jegyet, és úgy döntöttem, a Hauptbahnhofon veszek hozzá helyjegyet, mert az a tuti. Munka után, a tervezett indulás előtt szűk másfél órával be is jutottam, végigálltam a sort, majd egy közepesen barátságtalan hölgy közölte, hogy nincs már helyjegy mai vonatra, anélkül meg tilos felszállni, mert Hegyeshalomnál úgyis ledobnak a vonatról (Sie werden sowieso rausgeschmissen). Megállt bennem az ütő, elzsibbadt mindenem - kiadtam 15 eurót a jegyre, és nem jutok haza mégsem? Hogy lesz ebből Balaton holnap reggelre?

Kicsit összeszedtem magam, majd mondtam a hölgynek, hogy legutóbb még ülhettem a büfékocsiban helyjegy nélkül, ez mikor változott meg. Már régen, ezt már tilos, le fognak dobni Hegyeshalomnál. Mondtam neki, köszönöm az infót, de én akkor is fel fogok szállni, mert muszáj ma hazajutnom. Vállat vont, neki mindegy, sok sikert.

Teljes stresszben kezdtem túrni otthon a netet, hogy mégis hol utalnak erre az új szabályra, hát sehol, sőt tudtam volna jegyet venni gelyjegy nélkül a 18:40-esre, sőt még helyjeggyel is. Írtam a FB-csoportba, ki mit tud erről. Egy srác írta, ő legutóbb azt látta, fel sem engedték a vonatra a Haupton a helyjegy nélkül utazni vágyókat. Marha jó. Igaz, azt is írta, szerinte felengednek, ha azért nincs helyjegyem, mert már nem lehetett kapni.

Ebben bízva, de diónyira zsugorodott gyomorral kimentem a vonatjoz. Közben azzal nyugtattam magam, hogy megnéztem, melyik vonattal megyek tovább Hegyeshalomból, ha leraknak, és azt is kikerestem, hogy még vannak ma estére telekocsis helyek Bécsből, ha felszállni sem engednek. Plusz elhatároztam, hogy patáliát csapok, és visszakérem a pénzem az ÖBB-től, ha nem utazhatok az érvényes menetjegyemmel, pláne úgy, hogy kötelező helyjegyről sehol egy szó sem esik a neten, sem a jegyen magán.

Felszálltam a vonatra, beültem az étkezőkocsiba, és olyan feszült voltam, hogy nem bírtam elővenni a laptopot se, hogy óraterveket írjak jövő hétre. Elindultunk, 20 perc múlva jött is a kalauz. És halljátok, elvette a jegyet, lepecsételte, és egy büdös szót sem szólt, ahogy a mellettem ülő, szintén helyjegy nélkül utazó két lánynak sem. Ugyanígy a magyar kalauz sem tett egy fél megjegyzést sem.

Írni fogok az ÖBB-nek. Sajnálom, hogy nem kérdeztem meg a hölgy nevét, de olyan pontosan le fogom őt írni, amennyire csak lehetséges, és ki fogom fejteni a véleményemet róla. Mert ez pofátlanság, rosszindulat, egyenesen gyökérség*. Minek feleslegesen beparáztatni egy utast, aki amúgy tök normális volt az egész beszélgetés alatt? Hogy lehet akkora paraszt, hogy arra próbál rávenni, hagyjam veszni az érvényes, pénzért vett jegyemet, és ne jussak haza, ráadásul mindezt durva szankciókkal való fenyegetéssel, amikor nyilván tudja, hogy hazudik? Sosem volt kötelező helyjegyet venni nemzetközi vonatra, és most sem az, és ezt ő is jól tudja. Hogy a FB-os srác mit látott, az még jó kérdés, de hogy nem helyjegy nélkül utazókat nem engedtek fel, az tuti. Ezen a nőn viszont nagyon kiakadtam, még az sem enyhíti az ellenérzésemet, hogy az osztrák kalauz után tudtam dolgozni, és meg is írtam Pestig 3 óratervet a jövő heti 5-ből. Ezért aztán tényleg nem fogom annyiban hagyni a dolgot, az a minimum, hogy erről tudomást szerez a cég.


*Nekem van fantáziám, így el tudom képzelni azt is, hogy az ÖBB kéri az alkalmazottait, hogy ezzel a genny módszerrel próbálják lebeszélni a helyjegy nélküli utasokat az utazásról, mert nem akarnak zsúfoltságot a vonataikon. Ez esetben az ÖBB jó édes nénikéjét, valamint el lehetne gondolkodni azon, hogy péntek délután és este ne óránként menjenek vonatok Pestre, hanem félóránként, vagy bánom is én, vagy esetleg be lehetne vezetni azt, hogy csak helyjeggyel együtt lehet jegyet venni, és amint elfogynak a helyjegyek, nem adnak ki több jegyet adott vonatra. Amúgy a két lány, aki mellettem ült az étkezőkocsiban, beszélgetett arról is, hogy akartak helyjegyet venni (ők Meidlingban), csak már nem volt, de azt egyikük sem említette, hogy a vonatról való lehajítással fenyegette volna meg őket a kedves ügyfélszolgálatos hölgyike.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai