Kis összegzés az elmúlt pár napról

Nem igazán járható út a netezésnél, hogy hotspotolom a mobilnetemet, mert viszonylag kevéssé stabil a gépemen, ezért pl. blogot írni nem sűrűn tudok.

Most már dolgoztam három napot, és úgy érzem, nem lesz ez gáz. Ma már arra is rájöttem, hogyan lehet gyorsabban ágyat húzni, és bár még mindig nem elég gyors az, ahogy csinálom, már nem érzem úgy, hogy órákig tökölök vele.

Úgy volt, hogy Tomi ma, holnap meg kedden szabadnapos, én ma dolgozom, holnap és kedden szabadnapos vagyok. Ezért úgy terveztük, ma, miután végzek, bejövünk Bécsbe, ahonnan holnap reggel együtt elmegyünk Győrig, majd ő haza Sümegre, én meg haza Pestre. Aztán tegnap teljesen véletlenül felfedezte, hogy átírták a beosztást, és bukta a hétfőt, helyette a szerdát kapta. Nem örült, mert ez így nem volt tisztességes (sem az utolsó pillanatban variálás, sem a nem szólás), plusz várta azt a három nap szabadot, plusz már meg is tervezte mind a három napot, meg én sem örültem, mert két nappal utazás előtt lehetőséget találni Bécsből Pestre kicsit esélytelen. Rengeteg mindent megpróbáltam, végül az volt a mázli, hogy valaki feltehetőleg áttetette a buszjegyét hétfőről máskorra, mert lett egy darab jegy a hétfői 11-es járatra. Azt villámgyorsan meg is vettem. Ezek után ma délelőtt szintén véletlenül kiderült, hogy a közvetlen főnököm úgy döntött, mégsem leszek szabadnapos holnap, hanem dolgozom. Hát, én erre mondtam, hogy péntek óta megvan a beosztás, én azzal számoltam, és pl. megvettem hétfőre a buszjegyemet hazafelé, tehát nem fogok tudni dolgozni. Az nem derült ki, a főnök mennyire akadt ki, mert ma már nem találkoztam vele, mindenesetre a kolléganő, akitől véletlenül megtudtam ezt a tervet, felhívta őt, és mondta neki, hogy nem tudok maradni. Remélem, nem sokszor lesz utolsó pillanatos variálás, mert azt nem viselem jól. Meg Tomi sem.

Ma, miután végeztem, elmentünk Melkbe, mert az kb. 20 perc kocsival, és megnéztük az apátságot. Nagyon szép, érdemes egyszer elmenni oda. Én 2005-ben, Svájcból hazafelé jövet voltam, de akkor csak az udvaron sétáltunk, mert az utasok többsége leszavazta az ötletet, hogy megnézzük rendesen. Nekem lett volna kedvem, de kisebbégben voltunk a másik lelkes utassal. Hát, most láttam az épület belsejét is, és gyönyörű. Hatalmas temploma és könyvtára van, plusz egy könyöklő pózba hajtogatott halottja, akiről nem tudni, kicsoda volt szerencsétlen, de valami ismeretlen szentnek gondolják, és a Frigyes nevet kapta. Mária Terézia adta ajándékba az apátságnak 1762-ben, és azóta is üvegszarkofágban tárolják a templomban. Azért mennyire morbid már ismeretlen halottat ajándékozni, meg egy akármilyen halottat formára hajtogatni, nem? Furák az emberek. Ezt Szent Kálmán története is bizonyítja. Egyszer, réges-rég érkezett a környékre egy furcsa nyelven beszélő férfi, akit a furcsa nyelv miatt meggyanúsítottak, hogy kém, majd megkínozták, végül felakasztották egy fára. Ekkor hirtelen több csoda is történt, mire gyorsan szentté avatták a nyomorultat, és máig kultusza van a környéken. Hát ez milyen már?

Sétáltunk a parkban is, de nem sokat, mert itt annyira tavasz van, hogy ma is volt vagy 10 fok, plusz süvített a szél, úgyhogy elég hamar átfagytunk. De van 4 eurós jegy, amivel csaka parkot lehet látogatni, úgyhogy megbeszéltük, hogy ha egy kicsit már melegebb lesz végre, megyünk majd oda sétálni. Az apátság után beültünk egy kávézóba megmelegedni, ittunk kávét ill. forró csokit, ettünk gulyáslevest, és nagyon jó volt. Most fura egymás nélkül lenni, elég hamar hozzászoktunk a jóhoz mindketten. De csak keveset leszünk külön, szerdán már mindketten Taferlben leszünk ismét.

Ez még akkor készült, amikor túráztam Pöchlarnból Taferlbe. Szerintem gyönyörű.

Ez már Melk

Az ismeretlen szent. Szerencsétlen.

Tominak nagyon megy a szelfizés.

Barokk kert - ide fogunk visszajönni sétálni, mert a kép jobb szélén egy csodaszép erdős park kezdődik.