Óz, a csodák csodája (Vígszínház)

Rékával ma néztük meg, miután pénteken véletlenül rábukkantam, és gyorsan megvettük a jegyeket.

Az 1939-es filmet vitték színre, de persze kicsit átalakították. Ezt-azt kihagytak belőle, máshol valami mást hozzáírtak, ilyesmi. És gyerekelőadás lett belőle. Mármint persze a regény is ifjúsági regény, a film sem az a véresen komoly, csak felnőtteknek ajánlható, de ez az előadás konkrétan gyerekeknek készült.

Innen
Nagyon tetszett a színészek játéka, érdekes volt a dalokat magyar szöveggel hallgatni (a filmben angolul szólnak, és magyar felirat van hozzájuk), tetszettek is, valahol vicces, hogy az Over the Rainbow-n általában az ötödik másodperc után már bőgök, és szép volt a díszlet meg majdnem minden jelmez is. Hegyi Barbarát kicsit sajnáltam Glinda ruhája miatt, az elég giccsesre sikerült (itt lehet megnézni). Jó volt, hogy beleírtak a történetbe jó néhány szóviccet, a legfárasztóbb talán a Bádogemberhez intézett pléhboy volt, de a többi is tetszett. A kedvenc jelenetem Óz lebukása, az valahogy viccesebbre sikerült, mint a filmben. Érdekes módon Rékával mindkettőnknek az jutott eszébe, ha 20-30 évvel ezelőtt csinálják meg ezt az előadást, mennyire jó Nyugati Boszorkány lett volna Törőcsik Mari. Nem mintha Kútvölgyi Erzsébet nem lenne jó, persze, mert nem kicsit jó. Rengeteg gyerek volt a nézőtéren, és nagyon-nagyon élvezték az előadást, ez is jó volt.

Én meg kedvet kaptam a film újranézéséhez.

Az előadás végén volt ünneplés, mert Hegyi Barbara két napja töltötte be az ötvenet. Kapott egy tortát, és lejátszották neki Halász Judit születésnapi dalát. Szép gesztus, nekem tetszik, hogy minden szülinapos művészüket felköszöntik a színpadon is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai