Balett

Úgy tűnik, a szerdai óra a haladó(bb), míg a hétfői a kezdő(bb). Ebből következik, hogy számomra a szerdai sokkal izgalmasabb. Nagyon örültem neki, hogy mindent tudtam követni, bár nyilván nem olyan szépen, mint az, aki haladó, de még a koreográfiánál is az volt, hogy egyszer megmutatta az oktató, és másodikra már tudtam vele csinálni én is. Lehet, hogy a többi kezdő is így volt ezzel, de őket nem láttam, csak magamat a tükörben (meg a körülöttem álló haladókat). A lényeg, hogy örültem, mert így nem kellett tökhülyének éreznem magamat. Elgondolkodtam rajta, vajon akkor mi lett volna, ha nem unom meg a művészi tornát elsős koromban (vagy már előbb?), meg később nem tör rám a mindent elsöprő lustaság mozgásügyben, és az lett volna a sportom. Hmm. Balettozni jó, akkor is, ha az ember nagyon nehezet azért nem csinál, és tök jók a francia kifejezések, ezeket már az amerikai jazzen is nagyon szerettem (csak így fonetikusan a kedvenceim: plié, rölövé, passzé, developé). Megnéztem egyébként, van-e amerikai jazz Bécsben, és van, de valamiért nem olyan "beesős" rendszerben, mint itthon Janinál, hanem ki kell fizetni előre egy félévet, és zárt csoportok vannak. Kár. No de. Örömet okozott, hogy nem voltam kirívóan béna, nem néztem ki kirívóan hülyén a tükörben, és az meg aztán a legszebb volt az egészben, amikor a végén, a nyújtásnál az oktató indítványozta, hogy akinek kedve van, próbáljon meg tolni egy-egy spárgát mindkét oldalra, és megpróbáltam, és sikerült :O Nagyon sokáig nem ment, aztán talán pont az amerikai jazzes időkben megtanultam, aztán azóta nem nagyon próbálkoztam vele. És most megint sikerült :) Bal és jobb lábbal elöl is. A pozitív élményhez hozzátesz, hogy az oktató és a segítője is teljesen kedvesek, úgy tűnik, szeretik az embereket. Az oktató ma jelentette be, hogy a következő tanévben át szeretné venni a csoporttal a Táncművészeti Főiskola első évfolyamán az első félévben oktatott anyagot. Hát, ez mekkora ötlet! Tiszta lelkes lettem tőle én is, pedig én nem is megyek többet órára.

Ha itthon maradnék, a kedd-csütörtöki dupla Krisz mellett szerdánként fitnesz balettre járnék.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai