VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan

Igen, elég régi film, nem lett volna muszáj bemenni miatta a moziba, de egyrészt szeretek moziba járni, másrészt még sosem voltam a Cirko-Gejzírben, gondoltam, épp itt az ideje.

Még hatan jöttek össze rajtam kívül.

Előzetes

Kicsit spoileres leszek.

Áron 29 éves, filmelmélet és filmtörténet szakot végzett az ELTE-n (az én filmes évfolyamtársaim évfolyamtársa lehetett :) ). Munkanélküli, jövőkép nélküli, nem túl boldog fiatalember. A helyzete még szánalmasabbnak tűnik, ha megnézzük a körülötte lévő embereket, a barátait, a testvérét - mindenkinek van valami menő állása, sokaknak párja is, gyereke is, szóval saját családja, és a többség annyi idős, mint Áron. Nyomasztó. Nagyon nyomasztó. Hiába vicces, hiába nevettem egy csomó jeleneten, akkor is nagyon nyomasztott az egész történet. Az a rész különösen, amikor Áron elmegy külföldre szerencsét próbálni, és ott is pontosan ugyanazt a nihilt találja, mint itthon, ott sem jobb egy gondolattal sem, ezért aztán pillanatokon belül újra itthon találja magát. Ettől csak nőtt az az érzésem, hogy minden reménytelen, nincs olyan, hogy majd valamikor, valahol jobb lesz, maximum azt lehet választani, hogy elfogadjuk, hogy rossz, és megpróbáljuk a lehető legjobbat kihozni a helyzetből. Ez annak ellenére lenyomott, hogy most jöttem meg Máltáról, ahol pont azt tanultam, hogy semmi sem reménytelen, minden lehet sokkal jobb, csak egy kis kitartás meg szerencse kell hozzá. Arra gondoltam, talán Áron a tipikus bölcsész, aki én nem vagyok, talán ő tényleg teljesen elvont, tényleg teljesen be van zárva a saját kis világába, és azért sem tud egyről a kettőre jutni. De legalább barátai vannak, ez mindenképpen megnyugtató. Ja, meg jó családba született, ahol ugyan a szülők kibuknak, amikor vesz a pénzükön repülőjegyet, de némi kiabálás után megnyugszanak, és még be is vásárolnak neki ruhát meg kaját a nagy kalandra. Áronnak amúgy határozottan jó, ha nem vesszük, mennyire rossz neki.

Nagyon szépen bemutatja a film Budapestet meg a mai magyar valóságot, úgy mindennel együtt. És gyönyörűek a képek. És szép a zene.


Ez van

Érdemes volt megnézni, de elég nagyot ütött, nagyon furcsán éreztem utána magamat. Jó, hogy nem vagyok Áron. Rossz lehet Áronnak lenni, és rossz belegondolni, hányan vannak Áronok akár csak ebben a szépséges városban is.


Ja, a Cirko-Gejzírt is megérte megnézni, helyes kis mozi két teremmel, az előtérben mozigéppel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai