Intézzél ügyet, ha tudsz!

Kell nekem EU egészségkártya. Ezt az OEP adja ki, van is egy dokumentum a honlapjukon, amin felsorolják, mi kell az igényléshez. Mivel magam után fizetem az egészségügyi hozzájárulást, nekem kell a NAV-tól igazolás arról, hogy fizetem az összeget. (Fun fact: Amikor 4 éve magam után kezdtem fizetni, 3500 Ft körül volt, most 6800-nál járunk. A fizetésem nyilván nem emelkedett töredék ennyit sem.) Azt nem részletezték, milyen igazolás kell, ezért felhívtam őket. Az OEP-nél csak automatával lehet beszélgetni, aki elmond egy csomó infót, majd közli, hogy ha nem kaptam választ, keressem fel a honlapjukat, vagy esetleg menjek be személyesen. Hogy élő emberrel beszéljek telefonon? Ugyan. Az automata nem nyilatkozott arról, milyen igazolást kérnek, és a honlapról érkeztem az automatához, mivel a honlapon sem részletezték ezt a kitételt, viszont a Teve utcába nem szeretnék egynél többször menni, nincs az olyan közel. Néhány napig eljátszottam ezzel, hátha egyszer találok ügyfélszolgálatost, de nem. Tegnap aztán felhívtam a NAV-ot. Ott elmondták, hogy be kell menni hozzájuk a Vaskapu utcába, ahol ezt kell mondani, hogy EU egészségkártyához  kérek igazolást arról, hogy magam után fizetem az eü. hozzájárulást, ki fogják nyomtatni az igazolást, aztán mehetek utamra. Király. Ma reggel oda is mentem, kb. egy perc várakozás után sorra is kerültem, előadtam, mi a bánatom, mire a nő: "Nincs ilyen igazolás." Ekkor elmondtam még egyszer, mit szeretnék, erre ingerültebben mondta, hogy ilyen nyomtatvány nem létezik. Mondtam, az baj, mert nekem ezt kell vinnem az OEP-hez. Ekkor a nő kicsit megemelte a hangját: "Mit nem ért? Most mondtam el, hogy nincs ilyen nyomtatvány!" Mondtam, értem, amit mond, csak kicsit össze vagyok most zavarodva, mert az OEP honlapján is erről az igazolásról írnak, és a NAV telefonos ügyfélszolgálatán is azt mondták, hogy itt fogok kapni ilyet. Erre a nő: "Ezt telefonon nem tudják elintézni, ez nem így működik." Nem kértem meg, hogy fejtse ki, hogy érti, de látva a fejemen a teljes kétségbeesést, kissé megenyhült, és kérdezte, kérek-e jegyzőkönyvet arról, hogy én kértem tőle ilyen igazolást, ő meg azt válaszolta, hogy nincs. Kértem. Ha az OEP majd kiabál, hogy miért nincs igazolás, odaadom a jegyzőkönyvet. Ez azért is lesz jó, mert azon rajta van az ügyintéző neve, és akkor majd esetleg mondhatom, hogy talán hívjuk fel a hölgyet, meccseljék le egymással, hogy akkor most van ilyen igazolás vagy nincs, kell vagy sem, és aztán értesítsenek a további teendőimről, de nem szeretnék a XI. és a XIII. kerület között mint pingponglabda szaladgálni ide-oda. Ezek után még az is kiderült, hogy a könyvelő nem kért részletfizetést az adómra, csak mondta, hogy kért, ami nagyon kedves tőle, igazán, de most kértem én, és akkor majd most minden csodás lesz.

Ezek után már csak az volt hátra, hogy elmenjek az OEP-hez, hol is már a földszinten azt javasolta az úr, hogy ne menjek fel az ügyfélszolgálatra, hacsak nem szeretnék harminchatodikként beállni a sorba, és náluk aludni. Majd menjek vissza inkább holnap vagy holnapután reggel 8-ra. Jaj, nagyon kíváncsi leszek, fognak-e kiabálni, amiért nincs igazolásom.

So much fun.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai