Introvertált?

Nagyjából ötödikes korom óta megfigyelhető rajtam, hogy visszahúzódó vagyok, nem könnyen beszélgetek idegenekkel, sőt az idegenek nagyobb mennyiségben gyomorgörcsöt okozhatnak nálam. Később, amikor az egyetemen pszichológia órákat hallgattam, kapott nevet is ez a jelenség: kiderült, hogy introvertált vagyok. Azóta is így tudom, beépült az énképembe, stb., sőt pár hete láttam egy listát arról, mi az introvertált ember mittoménmárhány ismérve, és rám a mittoménhány nagy része legalább részben igaz volt. Erre egy társkeresőn 300 kérdéses személyiségteszt kitöltése után közölte a rendszer, hogy "inkább extrovertált" vagyok. Nem kicsit lepődtem meg. Aztán ma voltam Réka diplomaosztóján (MA diploma, mégpedig kitüntetéses), és azon kaptam magam, hogy simán beszélgetek olyan barátnőivel és rokonaival, akiket még sosem láttam, és még csak feszült sem vagyok közben, nem izgulok azon, hogy egy idegen emberrel kell kettesben lennem percekig. Az is igaz, hogy korábban eljöttem a Réka nagymamájánál rendezett afterről, mert dolgoznom kellett, és amikor a buszmegálló felé sétáltam, érzékeltem, hogy meg is könnyebbültem, mert kicsit elfáradtam a sok szociális interakcióban. De azért: Lehet, hogy változom, vagy csak jó napom volt? Ez itt a kérdés.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai