Az első "nem vagyok elég szép"-élmény

Alsós voltam, elsős vagy másodikos, és iskolai farsang volt. Anyu csinált nekem balerinaruhát, mert arra vágytam: fehér harisnyám volt, a művészi tornán hordott, rózsaszín tornadresszem, a "mandulacipőm" (nem tudom, miért a mandulára emlékeztetett), és anyu csinált nekem krepp papírból tütüt. Úgy éreztem, tök jó a jelmezem, elégedett voltam a tükörképemmel. Aztán a farsangi "buli" egy pontján meg kellett szavazni a legszebb jelmezt. És én egyetlen szavazatot sem kaptam, pedig huszonnégyen voltunk az osztályban. Mindenki a szép lányokra szavazott, akkor is, ha nekik bolti jelmezük volt, amiről úgy éreztem, nem lehet olyan jó, mint az otthon összerakott. Ez nagyon fájt nekem. Ekkor éreztem először, hogy én nem vagyok elég szép, úgyhogy elvonultam a terem egyik sarkába, leültem a földre, és ott sírtam, amíg az egyik tanító néni oda nem jött, és meg nem próbálta megmagyarázni, hogy az én jelmezem is nagyon szép, de hát ezt akkor már mondhatta a nulla szavazatom mellé.

Nem jó emlék.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai