Újévi fogadalom

Nem nagyon szoktam fogadkozni, idén sem vittem túlzásba, könnyen teljesíthetőt kértem magamtól. A célkitűzés: a másfél hete tartó, önuralom nélküli zabálás miatt január 1-jén este Béres Alexandra DVD-jét végig kell tornázni, és aztán minden nap mozogni valamit, amíg úgy nem fogok kinézni, mint a zabálás kezdetének pillanatában. Az első pontot teljesítettem, és ezzel megvolt a régóta tervezgetett állapotfelmérés is, aminek a célja az volt, hogy megállapítsam, mennyit fejlődtem K. edzéseitől két év alatt. A válasz: nagyon-nagyon sokat. El sem fáradtam, bár tény, hogy voltak azért lihegősebb pillanatok, valamint a karizmot még mindig nem tudom végigcsinálni, de ennek az oka az is lehet, legalább részben, hogy 2 kg-os súlyzóval nyomulok, a DVD-n szereplő emberkék meg mondjuk 1 kg-ossal, ami nagyon nem mindegy. Még meglátom, holnap mit csinálok, de nagyon nagy kedvem lenne elmenni futni a szigetre, végül is nincs nyakig érő hó, csak hideg, de ahhoz meg elég felöltözni. Hmm, hmm. Majd kiderül.

Van még egy másik fogadalmam is, az nem mozgással, hanem könyvvel kapcsolatos. Ki gondolta volna? Ez hosszabb távú: idén végigolvasom a Grimm-testvérek Német mondák című könyvét, mégpedig németül, mert úgy van meg itthon. Az lenne az ideális, ha minden nap olvasnék belőle. Ma mindjárt el is kezdtem az előszó első részével, amiben a Grimm-testvérek azt fejtegetik, mi a különbség a mese és a monda között, ami nagyon érdekes, tekintve, hogy ezek majdnem 200 éves gondolatok. Még néhány napig elleszek az előszóval, ami összesen kb. 25 oldal, de utána már jönnek is a mesék és mondák, és akkor vagy úgy fogok haladni, hogy napi két történet, vagy úgy, hogy egy napra egy adott történet összes szereplő változata. Ez utóbbit akkor gondoltam ki, amikor belelapoztam a könyvbe, és kiderült, hogy az első hat-hét-nyolc történet mind Holle anyó meséje, csak annak eltérő változatai. Ez a fogadalom azért fontos, mert így minden nap fogok németül olvasni egész évben, és az jót fog tenni nekem, ezt már azon le tudtam mérni, hogy decemberben minden nap olvastam németül (a vonatkozó könyv értékelése egy hét múlva várható :D). Nagyon szurkolok, hogy sikerüljön tartani ezt a fogadalmat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai