A mai nap eddig

- Közvetlen közelről láttam a Deákon Mészáros Árpád Zsoltot és Szulák Andreát, miután leszálltak egy nyitott tetejű buszról, amin, ha jól láttam, éppen Király Norbi énekelte a Lehetsz királyt, de olyan hamisan, hogy az valami rettenetes.

- Felmentem a Széchenyi Könyvtárba, mert még van vagy 4-5-6 óra munkám az Alice-fordításokkal. Az udvar le volt zárva, nem mehet be senki, keressem meg a liftet, és jöjjek fel azzal, mert az kapásból az udvarban tesz le. Kérdezem a biztonsági őrt, hogy hogyan jutok le onnan a lift aljához, erre közli, hogy szerinte biztos lefelé kell menni. Azt hittem, belé rúgok, a bunkó mindenségit. Elindultam, kerestem egy másik őrt, hátha abba szorult némi értelem és kultúra, megkérdeztem tőle is, hogyan jutok el a lift aljához, erre közli, hogy menjek be ott hátul az udvaron, és ott lesz mindjárt a könyvtár mellett. Fogtam a fejem. Mondom, igen, oda szeretnék megérkezni. Erre megkérdezi, hogy akkor miért nem megyek be az udvarba. Elmondom neki még egyszer, hogy le van zárva az udvar, nem lehet bemenni, csak ha lifttel megyek, de innen hogyan lehet eljutni a lift alsó állomására. Néz rám értetlenül, majd megszólal: "Hát a lift ott van bent az udvarban." Jézusom!!!! Na, ekkor már sík ideg voltam, hogy már dél van, és nem jutok be a könyvtárba, mikor négykor el kell jönnöm, és holnap vagy nem jutok fel, vagy csak nagyon rövid időre, és akkor mi lesz velem. Tiszta stresszben véletlenül rábukkantam a könyvtár gazdasági bejáratára egy szinttel lejjebb, amin pont kijött egy dolgozó. Azt már felfedeztem, hogy pont a lift alsó állomása fölött állok, de ugye értelmes ember nem kockáztat meg egy kb. harminc méteres ugrást, bármilyen fontos legyen is bejutnia a könyvtárba. Megkérdeztem a nőt, hogy jutok le oda ugrás nélkül, meg is mutatta, nagyon kedves volt, és közben mellékesen megemlítette, hogy 2-kor bezár ma a könyvtár, mert rendkívül fontos FIFA-esemény lesz az udvarban. (Ezt azóta sem értem.) Ezen a ponton ment tönkre a hétvégém. Az volt ugyanis a terv, hogy ma könyvtár 4 órán át, holnap megpróbálok még 2 órát bezsúfolni, plusz kiveszem a Szabó Ervinből az utolsó Alice-fordítást, amit a Széchenyiben nem találnak, majd szombaton feldolgozom azt a könyvet, plusz a konferenciára befejezem az anyaggyűjtést, vasárnap megírom az Alice-cikket, hétfőn az előadást, és akkor már nagyon jól állok. Na, jelenleg úgy néz ki a helyzet, hogy holnap vagy belefér 2 óra, vagy nem, szombaton rámegy a fél napom, marhára nem lesz elég a másik fele anyaggyűjtésre meg egy 120 oldalas fordítás elolvasására, és innentől borul minden, mint a dominó. Ja, amúgy mondta a hölgy, hogy két napja kint van az infó a mai nyitva tartásról a honlapon. Tényleg kint van. Egy a bibi: nem nézem naponta az oldalt, utoljára éppen három (!) napja jártam ott, ugyanis nem kell az online katalógusuk, ugyanis kedvesen félretették nekem az összes könyvet, amit használok. Most k. dühös vagyok, és utálom a focit, sokkal jobban, mint eddig. Meg a magyar szervezési készséget is utálom, meg azt, aki úgy rak oda biztonsági őröket egy ilyen jellegű lezáráshoz, hogy azoknak fingjuk nincs, merről lehet még megközelíteni a könyvtárat. Meg azt, akinek nem jutott eszébe kitenni egy figyelmeztetést a 16-os busz két végállomására, hogy hé, paraszt, ne ezzel gyere a könyvtárba, mert nem jutsz be a Dísz térről, amúgy is csak 2-ig lesz nyitva. Sok gyökér...

Megjegyzések

  1. A FIFA labdarúgó szövetség konferenciája volt május 24-25-én Budapesten.

    VálaszTörlés
  2. Igen, tudom. Azt ellenben nem pontosan értettem, miért a Várban kell lennie, vagy ha már ott kell lennie, miért kell a könyvtár előtt lennie, vagy ha már ott kell lennie, miért kell emiatt a könyvtárnak bezárnia. Azt meg pláne nem értettem, miért kell teljesen fogalmatlan, ráadásul bunkó biztonsági őrökkel megtámogatni a hepajt, valamint hogy miért nem lehet jó előre kiírni, hogy le lesz ám zárva az udvar, miért csak akkor derül ez ki, amikor már az udvarnál állok. Ez a szervezés és tájékoztatás együtt eléggé kicsapta a biztosítékot.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai