Okos-e a kutya?

Pénteken Tomi kérte, hogy menjek elé Marcival a munkaidő végére, tehát kb. fél 11-re. Mivel ő sem végzett fél 11-re, és ezt előre lehetett tudni, így én sem mentem oda fél 11-re, hanem pont akkor indultam. Valamikor 11 körül értünk át a hídon, épp a kollégium előtt baktattunk, amikor arra lettem figyelmes, hogy valaki fütyül. Tomi volt az, csak ő nem kívül jött a járdán, hanem belül a kollégiumnál. Kicsit közelebb mentem hozzá, Marci rá se bagózott. Még egy kicsit közelebb mentem, még mindig semmi, de ekkor már ledobtam a kutya pórázát, mert ilyenkor oda szokott rohanni Tomihoz, ha észreveszi, és óriási az öröm mindkettőjük részéről. A kutya még egy ideig szaglászott, aztán észrevette Tomit. Hozzáteszem, Tomi egy lámpa alatt állt, de ez tényleg már csak a hab a tortán. Marci megmerevedett, égnek emelte a farkát, morgott, majd nekiugrott Tominak, jól megugatta, aztán sarkon fordult és elrohant. Bennem megállt az ütő, hogy 1. ennyire ostoba kutya a világon nincs, 2. kiszalad mindjárt egy kocsi elé, aztán szedegethetem kiskanállal, ami marad belőle. De utóbbira nem került sor, ugyanis az első parkoló kocsi mögé berohant, megkerülte, és Tomi háta mögé került. Ekkor már felismerte a gazdáját, akivel 9 hónapja találkozott először, és akivel holnap 2 hónapja él együtt, és az öröm jeleit mutatta.

Azóta sem térek magamhoz. Ez a kutya miért nem használja az orrát szaglásra? Miért jobb a szemem, mint az övé, amikor szemüveges vagyok? Miért jobb a fülem, mint az övé, amikor köztudottan halláskárosult is vagyok? Ezt én fel nem foghatom. Erre csak az lehet a magyarázat, hogy a kutya ostoba. (Ettől még nagyon aranyos, teszem hozzá, és nagyon vicces is, ezen az alakításán például hazáig röhögtünk sírva.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai