Én meg

nem szeretném, ha minden iskolában kötelezően kint lenne a Hiszekegy, mint 1920 és 1945 között. Meg azt sem szeretném, ha olyan emberek, akiknek ilyen ötletei vannak, parlamenti képviselők lehetnének, de mint annyi mindenbe, ebbe sincs beleszólásom az egy szavazatomon kívül.

Megjegyzések

  1. Amikor először meghallottam, hogy lehet, kötelező lesz a hittan az iskolákban, akkor kezdtem el gondolkodni, hogy ha gyerekem lesz, tuti nem adom állami suliba. Ez a véleményem egyre szilárdabb. :(

    VálaszTörlés
  2. Igen, hasonló gondolataim nekem is vannak. De egyelőre az unokaöcsémért van alkalmam aggódni, aki három év múlva iskolába megy. Három év alatt pedig még mennyi érdekeset lehet kitalálni...

    VálaszTörlés
  3. De az (szerintem) nem a ma is használatos, hagyományos templomi Hiszekegy volt, hanem a "Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában, hiszek Magyarország feltámadásában" mondóka. Amikor az az unokaöcsi suliba megy, valószínűleg már tényleg ezt kell lökni.

    VálaszTörlés
  4. Igen, tényleg ez az a Hiszekegy, és engem így is, úgy is taszít, hogy ezt kötelező legyen 12 éven át bámulni az embernek az iskolái falán. Nekem tökre megfelel, ha valaki ezt kifüggeszti otthon, magánügy. Csak, könyörgöm, a vallás meg ez a Magyarország feltámadása ne legyen már kötelező jellegű. (Persze valószínűleg nem lesz, legalábbis egyelőre, mert nem a megfelelő ember jelentette be, hogy van neki ez az ötlete.)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai