Születésnap és 81. Ünnepi Könyvhét

Megünnepeltük Éva néni (Tomi anyukája) szülinapját borsólevessel, rántott hússal, petrezselymes krumplival, uborkasalátával, tiramisuuval, viszont elfelejtettünk Manó pezsgőt bontani. Az ajándék egy monitor meg egy krimi volt (Baráth Katalin: A fekete zongora). Beszélgettünk, levegőztünk, Rozit is kitettük az erkélyre, aki ezen meglepődött ugyan, de szerintem tetszett neki a dolog. Meg kell várni, míg elmegy a nap a gangról, és akkor máskor is ki lehet tenni.

 100_7185 100_7186 100_7197Baráth Katalin: A fekete zongora


Blanka jött fél 4-re, tiramisuztunk egyet, kicsit pletykálkodtunk :), aztán kimentünk a Vörösmarty térre. Mintegy három óra alatt körbejártuk, persze vettünk könyveket, de azért sikerült 1500 Ft-ból megúsznom ezt a programot, ami nagy szó ott a sok szép könyv között. Megvettem Andrea Cheng Marika című könyvét, amit ez az "amerikai-magyar-kínai" írónő az édesanyjáról írt, aki az 1930-as és 1940-es években volt Magyarországon katolikus neveltetésű, de zsidó származású gyerek. Hát igen, több kulcsszó is van ebben, ami meggyőzött, hogy ez kell nekem, igaz, az eredeti 1500 Ft helyett 600 Ft-os ünnepi áron. Egyrészt "igaz történet", ezzel szinte bármilyen könyvet és filmet el lehet nekem adni. Másrészt 1930-40-es évek, zsidó származású család. Vettem még egy olyat, hogy A régi Budapest a fattyúnyelvben, ami elég vicces könyvecske, és szépen bemutatja azért a címében szereplő helyszínt és kort. Az utolsó szerzemény a Mozikalauz, ami a budapesti mozik történetéről szól. Ezeken kívül kaptunk még grátisz egy-egy Fordulópont című folyóiratot, mindketten másik számot. Blanka talán a média és a gyerekek témában, én meg a szabadidő eltöltéséről. Kicsit pedagógiai, kicsit pszichológiai, igyekszem majd elolvasni. Egyébként jegyzeteltem is végig: felírtam azokat a könyveket, amik érdekelnek, és figyelni akarom őket antikváriumokban, hátha valaki hamar megunja. Összesen 12 kötetet jegyeztem fel, na meg egy szerzőt: Tove Janssont. Ez utóbbi miatt valószínűleg meg kell tanulni svédül :P, hátha nem tetszene a fordítás, ami pedig Múminék esetében nagy kár lenne.
 
Fordulópont 32
 
8-ra értem haza, most pedig aludni kéne, de egyelőre csak itt gyötrődöm, hogy véget ért a hétvége, és holnap reggel már megint tanítok.
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai